9. januar 2025  |   Branchenyt  |   Marked

2025 i spåkuglen 

APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske “spåmandspanel”, som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi – og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Marked
9. januar 2025  |   af Henrik Egede

Således også i 2025. Sammen med eksperter fra IT- og televerdenen har APPLiA i Berlingske Tidende 3. januar 2025 leveret årets spådomme.

Læs her APPLiAs forudsigelser om kunstig intelligens, reparationer og om de nye drømme, EU-Kommissær Dan Jørgensen vil få. 

Læs, bag firewall, alle spåmandspanelets forudsigelser her.

Eller læs som pdf:

applia danmark | applias forudsigelsker | berlingske | henrik egede | kunstig intelligens | reparationer | spåmænd
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
De’Longhi sætter fokus på morgenritualet med ny kampagne
De’Longhi lancerer nu kampagnen “The Perfetto Instructions for Use” – et nyt kapitel i brandets Perfetto-univers, hvor skuespilleren Brad Pitt igen indtager hovedrollen. Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi og markerer en fortsættelse af De’Longhis ambition om at forene italiensk design, innovation og livsstil. I filmen får Brad Pitt endnu en gang mulighed for […]

Witt Denmark A/S: Officiel distributør af Roborocks robotplæneklippere i Norden
Witt Denmark A/S indgår pr. 16. september partnerskab med Roborock og bliver hermed officiel distributør af deres kabelfrie robotplæneklippere i Danmark, Norge og Sverige. Sammen deler de to virksomheder en mission: at skabe værdi i hverdagen gennem innovative løsninger, der gør livet lettere for forbrugerne.  Roborock, grundlagt i Beijing i 2014, har siden sin start markeret sig som en førende producent af robotteknologi med al […]

Marked: Lys forude?
1,3% markedsvækst i første halvår. Det er bedre end længe.

Samsung: Forbrugerne holder lidt igen
Forbrugerne holder lige nu lidt igen med investering i varige forbrugsgoder som hvidevarer og elektronik.

2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

Black Friday blev god 
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.

Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.