11. august 2022  |   Kort nyt

APPLiA Europe: 1. mio ansatte …

APPLiA Europes årsrapport viser at industrien for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er en europæisk styrkeposition – og sådan var det også i 2021.

Kort nyt
11. august 2022  |   af Henrik Egede

Industrien for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er en europæisk styrkeposition – og sådan var det også i 2021.

Den nyeste årsrapport fra APPLiA Europe – By the Numbers – viser med al ønskelig tydelighed, at Europa har en industri, der skaber både værdi og arbejdspladser.

Den totale omsætning anslås til € 55 mia, den samlede investering i forskning og uddannelse udgør €1,4 mia og ca. 1 million europæere har industrien eller dens samarbejdspartnere som deres arbejdsplads.

APPLiA Europes rapport giver også tal på industriens bidrag til den bæredygtige fremtid og på udviklingen af “det smarte hjem'”.  

applia europa
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.

Power åbner i Sverige
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.

Stabilt købsmønster
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.

Smart skal ikke koste
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.

Det grønne står stille
42% af forbrugerne erklærer sig ”villige til at betale mere, hvis en producent eller forhandler har ”en bæredygtig profil”

Hvidevarekøb er en social aktivitet
De fleste i familien er involveret i køb af nye hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater


Annonce
Annonce