8. februar 2022  |   Kort nyt

ASKO med oplevelsesunivers  

ASKO, et premium varemærke i Gorenje Group Nordic, har pr. nytår 2022 åbnet et  ASKO Experience Center.

Kort nyt
8. februar 2022  |   af Henrik Egede

ASKO, et premium varemærke i Gorenje Group Nordic, har pr. nytår 2022 åbnet et  ASKO Experience Center i hjertet af København, nærmere bestemt Trommesalen 5 ved Københavns Hovedbanegård og Vesterport S-station.

“Vi er stolte af ASKOs nordiske rødder – og derfor stolte over at kunne åbne centret i København. Vi har et betydeligt salg af ASKO i fx. Asien og Amerika. Nu har vi mulighed for at tage forhandlere fra hele verden direkte til Skandinavien for at opleve produkterne”, siger adm. direktør Niels Bille fra Gorenje Group Nordic i forbindelse med åbningen.

Det 200 kvadratmeter store ASKO Experience Center er åbent for såvel forbrugere som forhandler-arrangementer. Centret bliver omtalt i næste udgave af branchemagasinet Hvidvare-Nyt. ASKO har rødder i dansk-svenske virksomheder, der i dag er en del af Gorenje Group Nordic. 

asko | asko experience center | gorenje
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
A-mærket rammer loftet
På IFA 2023 kunne AEG stolt meddele, at man fra 2024 ikke længere bragte vaskemaskiner på markedet, der ikke var energiklasse A eller bedre.

APPLiA-webinar om emballage
APPLiA arrangerer sammen med FABA (lyskilde-producenterne) den 10. oktober 2023 et webinar.

Retur til fremtiden
Siden 2005 har Elretur håndteret producentansvaret for udtjente hvidevarer og udtjent elektronik for de fleste producenter i Danmark.

1. Halvår 2023: Ikke det bedste  
De første seks måneder af 2023 har ikke været de bedste for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

Energimærket er ikke kvalitetsmærke 
Energimærket er et fremragende pejlemærke for køb af hvidevarer og elektronik.

Borgerbonus for reparation
Danmarks Radio har i stort anlagte indslag forfulgt ideen om, at borgerne skal have fradrag for udført reparation af elektronik.

Stærkere forbrugerfokus på madspild
Ifølge en gallupundersøgelse fra Kantar Public angiver 94 pct af danskerne, at de har langt mere fokus på madspild i dag end for 15 år siden.

Michelin-stjerne over Gødstrup
Nu er en ny drøm realiseret. I sidste uge fik gourmet-restauranten Domæne, stiftet af Witt A/S, efter kun et enkelt års drift den første Michelin-stjerne.

Nordisk middag på IFA  
Igen i år inviterer de nordiske brancheforeninger til nordisk middag i forbindelse med IFA.

Mindre muntert marked  
Nu, hvor den danske regering har lagt krise-retorikken til side, har en afmatning ramt markedet for hvidevarer.

Bonus for reparation
Forbrugerne skal have bonus, når de vælger at levetidsforlænge hvidevarer og elektronik.