10. juni 2022  |   Branchenyt  |   Marked

At flashe rengøringen

Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Marked
10. juni 2022  |   af Henrik Egede

Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Det siger Per Svendsen, ansvarlig for den danske virksomhed Nilfisks forbrugerprodukter i Europa. Han ser en tydelig tendens til, at rengøring ikke længere er tabu og begrænset til den klassiske posestøvsuger, der sættes i skabet efter brug. 

“Vi flasher i dag rengøringen. Rengøring er gået fra back-stage til front-stage. I dag har husholdningerne ikke bare et produkt, men en vifte af produkter til rengøring af hjemmet og udearealer. Det handler om bekvemmelighed. Vi vil kunne komme hurtigt i gang”, siger Per Svendsen.
 
Nilfisk har i årenes løb flyttet sig med markedet. I dag står virksomheden på tre ben: Traditionelle støvsugere, incl. stick-vacs, grovstøvsugere (der også kan håndtere vand) samt højtryksrensere. Om der kobles et fjerde robot-ben på, vil fremtiden vise. 

Nilfisk, som er det største danske medlem i APPLiA, har i dag 116 år på bagen. Virksomheden har ca. 10% af koncernens samlede globale omsætning fra forbrugermarkedet, resten fra professionel rengøring. Nilfisk beskæftiger 4.500 medarbejdere på verdensplan.

Læs mere om rengøringstrends og læs det samlede portræt af Brøndby-virksomheden i branchebladet Hvidvare-nyt samt på portalen hvidvare-nyt.dk fra 15. juni.

God sommer ønsker 

hvidvare-nyt | nilfisk | per svendsen
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.

SMEG med usædvanligt tilbud 
Den italienske producent SMEG giver fra og med 1. februar 2024 et usædvanligt tilbud: prøv produkter i 100 dage i ro og mag - og returnér varerne med fuld fortrydelsesret.

2023 var noget hø
Markedet i 2023 var negativt. Lyspunkterne var bl. a. vaskemaskiner og især årets højdespringer: airfryeren!

Black Week er dobbelt op
GfK: Forbrugerne køber de dyrere "premium"-produkter i Black Week.

Whiteaway i stort opkøb
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har foretaget et strategisk opkøb af Bolind, som leverer hvidevarer til det almene boligmarked i Danmark.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Udfordrende Black Friday
3,4 mia. kr. er, hvad danske forbrugere forventes at købe ind for på i Black Friday og i Black Week 2023.

Whiteaway vinder markedsandele
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har offentliggjort årsregnskab for 2022/2023. Regnskabsåret, som blev afsluttet ved indgangen til august, viser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. og et resultat efter skat på 15 mio. kr.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.


Annonce