Trods udfordringer med global logistik forventer markedet at nå ny salgsrekord i denne uge, som er Black Week og som afsluttes med Black Friday.
Trods udfordringer med global logistik forventer markedet at nå ny salgsrekord i denne uge, som er Black Week og som afsluttes med Black Friday.
MobilePay forudser en omsætningsvækst fra 1.23 mia DKK sidste år til 1,8 mia. DKK i år. Elektronik, gadgets og hvidevarer er erfaringsmæssigt en stor del af omsætningen i Black Week og Black Friday.
Er forbrugerne gået amok? Jeg får ofte spørgsmålet, om både det flotte marked og det kommende marked med øget genbrug kan gå hånd i hånd. Kan der være vækst i begge markeder? Jeg tror, der et stykke tid endnu vil være tale om både-og.
Ingen tvivl om, at genbrug også inden for hvidevarer og elektronik vil gribe om sig. Eksperter forventer en syv-dobling inden for et par år. Heller ingen tvivl om, at der generelt hos forbrugerne er en markant øget interesse for branchens produkter. Afsætningen er steget med ca. 14% (værdi) år-til-dato.
Mon ikke, vi før corona investerede alt for lidt og alt for forsigtigt i hjemmet? Mon ikke, der var et opsparet behov for bedre kvalitet og mere komfort i dagligdagen? Mon ikke corona-pandemien fik os til at få øjnene op for den komfort derhjemme, som vi ønskede? Jeg tror det. Og jeg tror derfor, vi fortsat et stykke tid vil se positiv vækst i begge markeder.
Der er plads til både nye produkter – og til mere genbrug.
God handel, god Black Week.
Læs også....
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.
Trods krise og krig: sidste år var et godkendt salgsår for hvidevarer – men der er store variationer i tallene.
Endnu for tidligt at tale om et vendepunkt. Men det globale marked for hvidevarer og elektronik bliver positivt inden udgangen af 2023, spår GfK
Branchen for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er kommet gennem skiftende konjunkturer og corona med skindet på næsen.
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.