23. november 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Både-og

Trods udfordringer med global logistik forventer markedet at nå ny salgsrekord i denne uge, som er Black Week og som afsluttes med Black Friday. 

Marked
23. november 2021  |   af Henrik Egede

Trods udfordringer med global logistik forventer markedet at nå ny salgsrekord i denne uge, som er Black Week og som afsluttes med Black Friday. 

MobilePay forudser en omsætningsvækst fra 1.23 mia DKK sidste år til 1,8 mia. DKK i år. Elektronik, gadgets og hvidevarer er erfaringsmæssigt en stor del af omsætningen i Black Week og Black Friday. 

Er forbrugerne gået amok? Jeg får ofte spørgsmålet, om både det flotte marked og det kommende marked med øget genbrug kan gå hånd i hånd. Kan der være vækst i begge markeder? Jeg tror, der et stykke tid endnu vil være tale om både-og.

Ingen tvivl om, at genbrug også inden for hvidevarer og elektronik vil gribe om sig. Eksperter forventer en syv-dobling inden for et par år. Heller ingen tvivl om, at der generelt hos forbrugerne er en markant øget interesse for branchens produkter. Afsætningen er steget med ca. 14% (værdi) år-til-dato. 

Mon ikke, vi før corona investerede alt for lidt og alt for forsigtigt i hjemmet? Mon ikke, der var et opsparet behov for bedre kvalitet og mere komfort i dagligdagen? Mon ikke corona-pandemien fik os til at få øjnene op for den komfort derhjemme, som vi ønskede? Jeg tror det. Og jeg tror derfor, vi fortsat et stykke tid vil se positiv vækst i begge markeder. 

Der er plads til både nye produkter – og til mere genbrug. 

God handel, god Black Week. 

black friday | black week | genbrug
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.

SMEG med usædvanligt tilbud 
Den italienske producent SMEG giver fra og med 1. februar 2024 et usædvanligt tilbud: prøv produkter i 100 dage i ro og mag - og returnér varerne med fuld fortrydelsesret.

2023 var noget hø
Markedet i 2023 var negativt. Lyspunkterne var bl. a. vaskemaskiner og især årets højdespringer: airfryeren!

Black Week er dobbelt op
GfK: Forbrugerne køber de dyrere "premium"-produkter i Black Week.

Whiteaway i stort opkøb
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har foretaget et strategisk opkøb af Bolind, som leverer hvidevarer til det almene boligmarked i Danmark.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Udfordrende Black Friday
3,4 mia. kr. er, hvad danske forbrugere forventes at købe ind for på i Black Friday og i Black Week 2023.

Whiteaway vinder markedsandele
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har offentliggjort årsregnskab for 2022/2023. Regnskabsåret, som blev afsluttet ved indgangen til august, viser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. og et resultat efter skat på 15 mio. kr.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.

Danskerne spenderer mere på køkkenrenovering
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.

Den nordligste Elgiganten
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.


Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce