8. december 2022  |   Kort nyt

Black Friday 2022: Mindre end 2021

Prisstigninger lagde ifølge en samlet opgørelse en dæmper på Black Friday 2022, som i Danmark blev knap 5 procent mindre end i 2021.

Kort nyt
8. december 2022  |   af Henrik Egede

Prisstigninger lagde ifølge en samlet opgørelse en dæmper på Black Friday 2022, som i Danmark blev knap 5 procent mindre end i 2021. Det er vurderingen fra Danske Bank, der har opgjort det samlede kortforbrug hos en million forbrugere.


For hvidevarer og elektronik foreligger et fra Danske Bank et estimat, der viser et fald i salget af hjemmeelektronik.

Billedet er ikke entydigt. Ifølge Power ligger kædens omsætning hele 15% over Black Friday i 2021. Elektronikkæden har registret ændrede købsvaner: hvor det tidligere var slagtilbud, der solgte i Black Friday-perioden, så er forbrugerne nu ude efter “varer i den prismæssige mellemklasse”. 

black friday | black week | power
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
To nye i Retur-familien
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.

APPLiA datoer i 2024
APPLIA Danmark er klar med sine medlemsaktivteter i 2024.

Madspild: ny bestyrelse  
Kampen mod madspild er ikke slut.

Black Week slog rekorder
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.

“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.

Power åbner i Sverige
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.


Annonce