13. december 2021  |   Kort nyt

Black – nu en hel uge

Black Friday er blevet til Black Week.

Kort nyt
13. december 2021  |   af Henrik Egede

Black Friday er blevet til Black Week. Det er konklusionen efter årets største handelsuge – også for hvidevarer og elektronik. Dagbladet Børsen har gjort status – og det ser ud til, at “hysteriet” om de gode tilbud ved midnat fredag er mindre og at forbrugerenes køb er blevet spredt bredere ud over hele ugen.

“Black Week er blevet den største handelsuge historisk og det vil den formentlig forblive fremadrettet”, siger Henriette Andersen, salgschef i Nets, til Børsen.

Der er i Black Week 2021 i Danmark gennemført ca. 3 mio. transaktioner, hvilket er 5% mere end i 2020. Danmarks Statistik bekræfter, at detailomsætningen i november de senere år er vokset – tildels på bekostning af julehandelen.  

black friday | black week | henriette andersen
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.

Power åbner i Sverige
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.

Hvidevarekøb er en social aktivitet
De fleste i familien er involveret i køb af nye hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater

Forskel på oplevelse og realitet
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.

Stabilt købsmønster
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.

Smart skal ikke koste
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.


Annonce
Annonce