Black Friday er blevet til Black Week.
Black Friday er blevet til Black Week. Det er konklusionen efter årets største handelsuge – også for hvidevarer og elektronik. Dagbladet Børsen har gjort status – og det ser ud til, at “hysteriet” om de gode tilbud ved midnat fredag er mindre og at forbrugerenes køb er blevet spredt bredere ud over hele ugen.
“Black Week er blevet den største handelsuge historisk og det vil den formentlig forblive fremadrettet”, siger Henriette Andersen, salgschef i Nets, til Børsen.
Der er i Black Week 2021 i Danmark gennemført ca. 3 mio. transaktioner, hvilket er 5% mere end i 2020. Danmarks Statistik bekræfter, at detailomsætningen i november de senere år er vokset – tildels på bekostning af julehandelen.
Læs også....
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.
De fleste i familien er involveret i køb af nye hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.