Bosch satser på tysk grundighed og omtanke.
Den tyske producent Bosch er indbegrebet af tysk grundighed.
Den nyeste vaskemaskine fra Bosch er blevet testet med vask af 60.000 håndklæder.
“Hvis man stablede håndklæderne, ville tårnet være 1000 meter højt. Tre gange så højt som Fernsehturm på Alexanderplatz”, lød det fra Bosch på pressemødet ved åbningen af IFA 2024.
Bosch lægger, sammen med kollega Siemens, stigende vægt på at fortælle, at mange af produkterne fremstilles i Tyskland.
“Vi har seks produktionssteder i Tyskland. Alle vore vaskemaskiner, fx., er fremstillet i Tyskland”, siger Andreas Ibing, Bosch.
Bosch præsenterede i øvrigt produktnyheder, der ikke overraskende havde en vis lighed med nyhederne fra Siemens. Siemens har siden 2015 været et 100% datterselskab ejet af Bosch.
Bosch lagde vægt på reduktion af madspild. 34% af forbrugere ønsker sig et køleskab, der lader madvarerne holde længere – og Bosch har gennem årene i Vita Fresh-teknologien udviklet et køleskabsrum, der giver fleksible muligheder.
“Hvis salathovedet opbevares i den korrekte skuffe i køleskabet , kan det holde syv dage længere”, lød det fra Bosch.
Bosch har også, som Siemens, udviklet ovne, der integrerer air-fryer funktionen. “Mindre olie, bedre brug af råvarerne og sundere produkter”, lød de gode argumenter.
Bosch præsenterede endelig “Matter” – et styringsværktøj til styring af hjemmets smarte produkter på tværs af producenter.
Matter er ikke et nyt smart-home system, men snarere et fælles sprog, der kan forbinde hjemmets produkter på tværs af producenter. Det gælder ikke kun hvidevarerne, men også temperaturmålere, alarmer osv.

andreas ibing | bosch | ifa 2024
Læs også....
Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på Powers hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, de havde aftalt et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være Powers direktør – og bestilt tusindvis af varer i Kina.
IFA fylder 100 og tech-messen er i live. Måske kunne messen næste år gå et spadestik dybere.
At gøre den ny kunde til stamkunde er drømmen for producenter og forhandlere. Men det er svært ...
På årets IFA-messe præsenterede TCL et udvidet produktsortiment, som er designet til at revolutionere hjemmeunderholdning. Blandt andet i kraft af et nyt samarbejde med Bang & Olufsen.
Danske Thermex er på IFA for første gang - og er "pretty geeky" omkring luftudskiftning.
Fynske Ztove debuterer på IFA med en produktnyhed, en kogebog og en vision om madlavning ved præcis temperatur.
Samsung indtog i dag scenen ved IFA for at sprede budskabet om "AI for alle." Visionen er at demokratisere AI ved at gøre den tilgængelig, så flere mennesker får glæde af teknologien.
Enkle hvidevarer kan give noget af den klarhed, forbrugerne efterspørger.