15. oktober 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Brad Pitt sælger kaffemaskiner

Den amerikanske filmstjerne optræder som ”kaffeambassadør” for
De’Longhi i en global kampagne, der havde premiere dette efterår.

Marked
15. oktober 2021  |   af Søren Bang Hansen

En iskold pilsner fra køleskabet. Den dampende juleand fra ovnen. Eller duften af en nyvasket skjorte, som bliver knitrende sprød efter en tur under strygejernet. Man kan finde sanselig nydelse i de fleste hvidevarer og husholdningsapparater. Men der er nu noget særligt sanseligt over kaffe – og dermed kaffemaskiner.

Det er måske forklaringen på, at netop disse produkter ofte markedsføres på en mere ”livsstils-agtig” måde, som vi kender det fra fx parfume og modeverdenen. Her optræder ofte berømtheder, ikke mindst fra Hollywood.

Nespresso har siden 2006 gjort brug af George Clooney, og nu har De’Longhi hyret selveste Brad Pitt som firmaets ”kaffeambassadør”. Den 57-årige skuespiller er kendt fra film som Fight Club og Ocean’s Eleven, hvor han i øvrigt spiller sammen med ”kaffe-konkurrenten” Clooney.

Store Holywood-navne

Hos De’Longhi fik Brad Pitt sin premiere i en højt profileret reklamefilm, som blev afsløret under et (virtuelt) presse-event den 2. september. I filmen følger vi stjernen, der kører rundt på sin motorcykel i Los Angeles. Vi er med, når han køber kaffebønner, tanker benzin – og til sidst kommer hjem til sin elegante De’Longhi-maskine, som fyldes med de friske bønner, hvorpå Brad laver sig en hurtig ”Cappucino Mix”.

Foruden Brad Pitt og den Oscarvindende instruktør Damien Chazelle er der yderligere to talentfulde prisvindere på holdet bag reklamefilmen: Filmfotograf Linus Sandgren og komponist Justin Hurwitz er begge en del af ”dream-teamet” bag filmen La La Land.

Ambitiøs kampagne

De’Longhis kampagne bærer overskriften ”Perfetto” (italiensk for perfekt) og omfatter tv- og online-videoannoncering samt digital marketing, sociale medier, PR og in-store-aktiviteter. Den første del af kampagnen strækker sig frem til slutningen af december 2021. Herefter agter De’Longhi ”fortsat at investere”, men det italienske selskab er stadig ved at færdiggøre sin plan.

Med en markedsandel på over 30 % er De’Longhi den førende producent af fuldautomatiske kaffemaskiner i Norden. Denne produktkategori fortsætter med at vækste, og De’Longhi ser et stort potentiale, fordi de fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 % af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden. (Kilde: GFK -paneldata til maj 2021).

brad pitt | delonghi
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Markedet har lagt sig – og dog…
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.

Witt runder en milliard i omsætning
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

At flashe rengøringen
Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Dome & Domæne
Innovation? Det er der da ikke meget af inden for hvidevarebranchen ...?

Acceleration
For nylig hørte jeg en forsker sige, at vi nu lever i "accelerationssamfundet".

Whiteaway satser i Sverige
Danske Whiteaway Group har ambition om i år at runde en salgsmilepæl på 3 mia. kroner.

Forbrugsfesten fortsatte i 2021
Trods udfordringer i årets sidste måneder blev 2021 endnu et formidabelt rekordår for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

KitchenAid tager styringen
Den amerikanske producent vil tæt på partnere og forbrugere på det danske marked.