Den amerikanske filmstjerne optræder som ”kaffeambassadør” for
De’Longhi i en global kampagne, der havde premiere dette efterår.
En iskold pilsner fra køleskabet. Den dampende juleand fra ovnen. Eller duften af en nyvasket skjorte, som bliver knitrende sprød efter en tur under strygejernet. Man kan finde sanselig nydelse i de fleste hvidevarer og husholdningsapparater. Men der er nu noget særligt sanseligt over kaffe – og dermed kaffemaskiner.
Det er måske forklaringen på, at netop disse produkter ofte markedsføres på en mere ”livsstils-agtig” måde, som vi kender det fra fx parfume og modeverdenen. Her optræder ofte berømtheder, ikke mindst fra Hollywood.
Nespresso har siden 2006 gjort brug af George Clooney, og nu har De’Longhi hyret selveste Brad Pitt som firmaets ”kaffeambassadør”. Den 57-årige skuespiller er kendt fra film som Fight Club og Ocean’s Eleven, hvor han i øvrigt spiller sammen med ”kaffe-konkurrenten” Clooney.
Store Holywood-navne
Hos De’Longhi fik Brad Pitt sin premiere i en højt profileret reklamefilm, som blev afsløret under et (virtuelt) presse-event den 2. september. I filmen følger vi stjernen, der kører rundt på sin motorcykel i Los Angeles. Vi er med, når han køber kaffebønner, tanker benzin – og til sidst kommer hjem til sin elegante De’Longhi-maskine, som fyldes med de friske bønner, hvorpå Brad laver sig en hurtig ”Cappucino Mix”.
Foruden Brad Pitt og den Oscarvindende instruktør Damien Chazelle er der yderligere to talentfulde prisvindere på holdet bag reklamefilmen: Filmfotograf Linus Sandgren og komponist Justin Hurwitz er begge en del af ”dream-teamet” bag filmen La La Land.
Ambitiøs kampagne
De’Longhis kampagne bærer overskriften ”Perfetto” (italiensk for perfekt) og omfatter tv- og online-videoannoncering samt digital marketing, sociale medier, PR og in-store-aktiviteter. Den første del af kampagnen strækker sig frem til slutningen af december 2021. Herefter agter De’Longhi ”fortsat at investere”, men det italienske selskab er stadig ved at færdiggøre sin plan.
Med en markedsandel på over 30 % er De’Longhi den førende producent af fuldautomatiske kaffemaskiner i Norden. Denne produktkategori fortsætter med at vækste, og De’Longhi ser et stort potentiale, fordi de fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 % af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden. (Kilde: GFK -paneldata til maj 2021).
brad pitt | delonghiLæs også....
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.