15. oktober 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Brad Pitt sælger kaffemaskiner

Den amerikanske filmstjerne optræder som ”kaffeambassadør” for
De’Longhi i en global kampagne, der havde premiere dette efterår.

Marked
15. oktober 2021  |   af Søren Bang Hansen

En iskold pilsner fra køleskabet. Den dampende juleand fra ovnen. Eller duften af en nyvasket skjorte, som bliver knitrende sprød efter en tur under strygejernet. Man kan finde sanselig nydelse i de fleste hvidevarer og husholdningsapparater. Men der er nu noget særligt sanseligt over kaffe – og dermed kaffemaskiner.

Det er måske forklaringen på, at netop disse produkter ofte markedsføres på en mere ”livsstils-agtig” måde, som vi kender det fra fx parfume og modeverdenen. Her optræder ofte berømtheder, ikke mindst fra Hollywood.

Nespresso har siden 2006 gjort brug af George Clooney, og nu har De’Longhi hyret selveste Brad Pitt som firmaets ”kaffeambassadør”. Den 57-årige skuespiller er kendt fra film som Fight Club og Ocean’s Eleven, hvor han i øvrigt spiller sammen med ”kaffe-konkurrenten” Clooney.

Store Holywood-navne

Hos De’Longhi fik Brad Pitt sin premiere i en højt profileret reklamefilm, som blev afsløret under et (virtuelt) presse-event den 2. september. I filmen følger vi stjernen, der kører rundt på sin motorcykel i Los Angeles. Vi er med, når han køber kaffebønner, tanker benzin – og til sidst kommer hjem til sin elegante De’Longhi-maskine, som fyldes med de friske bønner, hvorpå Brad laver sig en hurtig ”Cappucino Mix”.

Foruden Brad Pitt og den Oscarvindende instruktør Damien Chazelle er der yderligere to talentfulde prisvindere på holdet bag reklamefilmen: Filmfotograf Linus Sandgren og komponist Justin Hurwitz er begge en del af ”dream-teamet” bag filmen La La Land.

Ambitiøs kampagne

De’Longhis kampagne bærer overskriften ”Perfetto” (italiensk for perfekt) og omfatter tv- og online-videoannoncering samt digital marketing, sociale medier, PR og in-store-aktiviteter. Den første del af kampagnen strækker sig frem til slutningen af december 2021. Herefter agter De’Longhi ”fortsat at investere”, men det italienske selskab er stadig ved at færdiggøre sin plan.

Med en markedsandel på over 30 % er De’Longhi den førende producent af fuldautomatiske kaffemaskiner i Norden. Denne produktkategori fortsætter med at vækste, og De’Longhi ser et stort potentiale, fordi de fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 % af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden. (Kilde: GFK -paneldata til maj 2021).

brad pitt | delonghi
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.

SMEG med usædvanligt tilbud 
Den italienske producent SMEG giver fra og med 1. februar 2024 et usædvanligt tilbud: prøv produkter i 100 dage i ro og mag - og returnér varerne med fuld fortrydelsesret.

2023 var noget hø
Markedet i 2023 var negativt. Lyspunkterne var bl. a. vaskemaskiner og især årets højdespringer: airfryeren!

Black Week er dobbelt op
GfK: Forbrugerne køber de dyrere "premium"-produkter i Black Week.

Whiteaway i stort opkøb
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har foretaget et strategisk opkøb af Bolind, som leverer hvidevarer til det almene boligmarked i Danmark.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Udfordrende Black Friday
3,4 mia. kr. er, hvad danske forbrugere forventes at købe ind for på i Black Friday og i Black Week 2023.

Whiteaway vinder markedsandele
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har offentliggjort årsregnskab for 2022/2023. Regnskabsåret, som blev afsluttet ved indgangen til august, viser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. og et resultat efter skat på 15 mio. kr.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.

Danskerne spenderer mere på køkkenrenovering
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.

Den nordligste Elgiganten
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.


Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce