Den amerikanske filmstjerne optræder som ”kaffeambassadør” for
De’Longhi i en global kampagne, der havde premiere dette efterår.
En iskold pilsner fra køleskabet. Den dampende juleand fra ovnen. Eller duften af en nyvasket skjorte, som bliver knitrende sprød efter en tur under strygejernet. Man kan finde sanselig nydelse i de fleste hvidevarer og husholdningsapparater. Men der er nu noget særligt sanseligt over kaffe – og dermed kaffemaskiner.
Det er måske forklaringen på, at netop disse produkter ofte markedsføres på en mere ”livsstils-agtig” måde, som vi kender det fra fx parfume og modeverdenen. Her optræder ofte berømtheder, ikke mindst fra Hollywood.
Nespresso har siden 2006 gjort brug af George Clooney, og nu har De’Longhi hyret selveste Brad Pitt som firmaets ”kaffeambassadør”. Den 57-årige skuespiller er kendt fra film som Fight Club og Ocean’s Eleven, hvor han i øvrigt spiller sammen med ”kaffe-konkurrenten” Clooney.



Store Holywood-navne
Hos De’Longhi fik Brad Pitt sin premiere i en højt profileret reklamefilm, som blev afsløret under et (virtuelt) presse-event den 2. september. I filmen følger vi stjernen, der kører rundt på sin motorcykel i Los Angeles. Vi er med, når han køber kaffebønner, tanker benzin – og til sidst kommer hjem til sin elegante De’Longhi-maskine, som fyldes med de friske bønner, hvorpå Brad laver sig en hurtig ”Cappucino Mix”.
Foruden Brad Pitt og den Oscarvindende instruktør Damien Chazelle er der yderligere to talentfulde prisvindere på holdet bag reklamefilmen: Filmfotograf Linus Sandgren og komponist Justin Hurwitz er begge en del af ”dream-teamet” bag filmen La La Land.
Ambitiøs kampagne
De’Longhis kampagne bærer overskriften ”Perfetto” (italiensk for perfekt) og omfatter tv- og online-videoannoncering samt digital marketing, sociale medier, PR og in-store-aktiviteter. Den første del af kampagnen strækker sig frem til slutningen af december 2021. Herefter agter De’Longhi ”fortsat at investere”, men det italienske selskab er stadig ved at færdiggøre sin plan.
Med en markedsandel på over 30 % er De’Longhi den førende producent af fuldautomatiske kaffemaskiner i Norden. Denne produktkategori fortsætter med at vækste, og De’Longhi ser et stort potentiale, fordi de fuldautomatiske kaffemaskiner kun repræsenterer 7 % af den samlede mængde for producenter af varme drikke i Norden. (Kilde: GFK -paneldata til maj 2021).
brad pitt | delonghiLæs også....
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.
Trods krise og krig: sidste år var et godkendt salgsår for hvidevarer – men der er store variationer i tallene.
Endnu for tidligt at tale om et vendepunkt. Men det globale marked for hvidevarer og elektronik bliver positivt inden udgangen af 2023, spår GfK
Branchen for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er kommet gennem skiftende konjunkturer og corona med skindet på næsen.
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.