1. september 2022  |   Trends  |   IFA 2022

Miele: Brug eco-programmet

Mieles pressemøde – som sædvanlig med stifter-familierne Marcus Miele og Reinhard Zinnkan. Denne gang i hvide tennissko.

IFA 2022
1. september 2022  |   af Henrik Egede

Har det effekt, at forbrugeren anvender eco-programmet på sine hvidevarer?

Den tyske producent Miele stillede spørgsmålet på virksomhedens pressemøde i forbindelse med IFA 2022 – og svaret var et temmelig tydeligt ja.

Det har betydning. Samfundsmæssig betydning.

Miele har fundet ud af, at kun 5% af forbrugerne bruger eco-programmerne i vaskemaskinen, 25% bruger eco-programmer på opvaskemaskinen.

Hvis forbrugeradfærden kan forbedres, så 25% af tyske forbrugere anvender eco-programmet på vaskemaskinen og 50% gør det på opvaskeren, så er der stor samfundsmæssig besparelse.

Besparelsen svarer til to måneders produktion på et af de største tyske a-kraftværker – og kan altså måles helt konkret. 1,5 mio. Kilowatt timer …

“Hver kilowatt-time tæller”, har en tysk miljøminister sagt. Og det var en af ledetrådene på Mieles pressemøde.

Miele har i 2022 i det hele taget lagt virksomheden i linje med den nye bæredygtighed og de nye krav om produkters holdbarhed og energieffektivitet, som markedet stiller.

Virksomheden ser i dag helhedsmæssigt på det bæredygtige. Produktionen i Kina og andre steder er omlagt, så den i alt væsentligt køres på sol-energi og anden vedvarende energi. Selskabets bilflåde er i færd med at blive el-biler.

På produktsiden vil de konkrete nyehder blive omtalt i Hvidvare-Nyt senere. Bl. a. programmer til kort vask i vaskemaskinen, ny langtidsholdbar isolation af køle/fryseskabe og en “diamond hob”, en kogeplade, der er “hård som diamant” og ikke modtagelig for ridser fra salt, sand mv.

“Kvalitet forud for sin tid”, var årets slogan for Miele, hvor det igen var de to stifterfamilier, Marcus Miele og Reinhard Zinnkan, der stod for præsentationen. Denne gang, som noget nyt, i hvide tennissko!

eco-programmer | forbrugeradfærd | ifa 2022 | kogeplade | kølfryseskab | miele
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Samsung: bæredygtig tøjvask
Hvis ”green washing” ikke var et skældsord, ville det passe fint på Samsungs nye Bespoke AI vaskemaskine.

Produktnyheder – IFA 2022
Vi har samlet de bedste produktnyheder fra IFA 2022...

Liebherr: skuffer i steder for hylder
I det moderne køkken er skabe for længst skiftet ud med skuffer. Nu er det køleskabets tur.

Wilfa: ny køkkenserie i nordisk design
Wilfas nye produktserie i farven ”titanium” består af kaffemaskine, blender, elkedel og brødrister.

BOSCH: den både vasker og tørrer
Med vaskemaskine og tørretumbler i ét sparer du ikke bare plads. Du får også rent og tørt tøj uden afbrydelser.

Siemens: kunstig intelligens giver bedre bagværk
De nye indbygningsovne i iQ700-serien bruger intelligente algoritmer for at tilpasse bage- og stegeresultatet efter brugerens personlige smag.

IFA 2022 i tal
IFA 2022: Elektronikmessen er (næsten) tilbage på fuld styrke. 161.000 besøgende til fem dages show.

Regionalisering: chance eller risiko?
Industrien forsøger at forkorte forsyningskæderne - og det har sine fordele. Indlæg på IFA + Summit.

Verden skal på afvænning
IFA havde sat ræven til at vogte får. "Forbrugerne er blevet junkies - og verden skal på afvænning, hvis menneskeheden skal overleve", sagde filosoffen Peter Sloterdijk.

Køkkenhaven rykker ind i køkkenet
Vi går mod koldere tider - men med nye produkter lanceret på IFA kan køkkenhaven leve videre inden døre.

Køleskabet isoleret med lava
Verdens første fryseskab med energiklasse B blev præsenteret af Liebherr på IFA. BluRox er isoleret med knuste lava-sten.


Annonce