Mieles pressemøde – som sædvanlig med stifter-familierne Marcus Miele og Reinhard Zinnkan. Denne gang i hvide tennissko.
Har det effekt, at forbrugeren anvender eco-programmet på sine hvidevarer?
Den tyske producent Miele stillede spørgsmålet på virksomhedens pressemøde i forbindelse med IFA 2022 – og svaret var et temmelig tydeligt ja.
Det har betydning. Samfundsmæssig betydning.
Miele har fundet ud af, at kun 5% af forbrugerne bruger eco-programmerne i vaskemaskinen, 25% bruger eco-programmer på opvaskemaskinen.
Hvis forbrugeradfærden kan forbedres, så 25% af tyske forbrugere anvender eco-programmet på vaskemaskinen og 50% gør det på opvaskeren, så er der stor samfundsmæssig besparelse.
Besparelsen svarer til to måneders produktion på et af de største tyske a-kraftværker – og kan altså måles helt konkret. 1,5 mio. Kilowatt timer …
“Hver kilowatt-time tæller”, har en tysk miljøminister sagt. Og det var en af ledetrådene på Mieles pressemøde.
Miele har i 2022 i det hele taget lagt virksomheden i linje med den nye bæredygtighed og de nye krav om produkters holdbarhed og energieffektivitet, som markedet stiller.
Virksomheden ser i dag helhedsmæssigt på det bæredygtige. Produktionen i Kina og andre steder er omlagt, så den i alt væsentligt køres på sol-energi og anden vedvarende energi. Selskabets bilflåde er i færd med at blive el-biler.
På produktsiden vil de konkrete nyehder blive omtalt i Hvidvare-Nyt senere. Bl. a. programmer til kort vask i vaskemaskinen, ny langtidsholdbar isolation af køle/fryseskabe og en “diamond hob”, en kogeplade, der er “hård som diamant” og ikke modtagelig for ridser fra salt, sand mv.
“Kvalitet forud for sin tid”, var årets slogan for Miele, hvor det igen var de to stifterfamilier, Marcus Miele og Reinhard Zinnkan, der stod for præsentationen. Denne gang, som noget nyt, i hvide tennissko!
eco-programmer | forbrugeradfærd | ifa 2022 | kogeplade | kølfryseskab | mieleLæs også....
Hvis ”green washing” ikke var et skældsord, ville det passe fint på Samsungs nye Bespoke AI vaskemaskine.
I det moderne køkken er skabe for længst skiftet ud med skuffer. Nu er det køleskabets tur.
Wilfas nye produktserie i farven ”titanium” består af kaffemaskine, blender, elkedel og brødrister.
Med vaskemaskine og tørretumbler i ét sparer du ikke bare plads. Du får også rent og tørt tøj uden afbrydelser.
De nye indbygningsovne i iQ700-serien bruger intelligente algoritmer for at tilpasse bage- og stegeresultatet efter brugerens personlige smag.
IFA 2022: Elektronikmessen er (næsten) tilbage på fuld styrke. 161.000 besøgende til fem dages show.
Industrien forsøger at forkorte forsyningskæderne - og det har sine fordele. Indlæg på IFA + Summit.
IFA havde sat ræven til at vogte får. "Forbrugerne er blevet junkies - og verden skal på afvænning, hvis menneskeheden skal overleve", sagde filosoffen Peter Sloterdijk.
Vi går mod koldere tider - men med nye produkter lanceret på IFA kan køkkenhaven leve videre inden døre.
Verdens første fryseskab med energiklasse B blev præsenteret af Liebherr på IFA. BluRox er isoleret med knuste lava-sten.