15. oktober 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Det vilde Witt

Herning-virksomheden havde i august inviteret pressen og andre interesserede til ”produktdage”. Hvidvare-nyt var selvsagt med, og det blev en sjældent alsidig oplevelse.

Marked
15. oktober 2021  |   af Henrik Egede

Som importør har Witt A/S en særlig DNA, der er udviklet kraftigt og ”vildt” i de næsten 30 år, der er gået, siden Allan Witt startede med agenturer for import af hvidevarer i 1993.

I dag er Witt særdeles aktiv inden for både hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater (SDA) – endda med flere produkter end nogensinde i eget navn: Witt.

Anno 2021 er Witt også avanceret sundhedsudstyr, elektriske løbehjul (bl. a. Segway), elcykler (Coboc og BESV) – samt te i det ny brand Teministeriet. Der sælges ikke længere kun i Danmark, men til hele det nordiske marked og nogle produkter til Benelux og Storbritannien.

Witt Clinic

Det vil føre for vidt (undskyld …) at opremse alle de produkter, Witt i dag hjemtager og markedsfører uden for hvidevarebranchen. Men især de teknologiske produkter inden for sundhed er værd at bemærke. Witt har i dag egen klinik med fysioterapeuter og udstyr til kropsbehandling, som bestemt ikke er standard.

”Witt Clinic” er etableret vest for jernbanelinjen – med symbolsk udsigt til det nye supersygehus, der rejser sig på markerne ved Gødstrup. Mens der endnu ikke er sikker dato på åbningen af sygehuset, er Witt Clinic for længst i funktion – og et interessant bud på, hvad fremtidig kropspleje teknologisk kan byde på. Den, der besøger Witts betydelige showroom-areal ved Gødstrup sø, bør unde sig selv en tur i Witt Clinic.

Fransk luksus

Witts nyheder på MDA og SDA havde bl.a. fokus på nye indbygningskogeplader, ovne, robotstøvsugere samt en helt ny SDA-produktserie med navnet Witt.

Ikke at forglemme det franske topbrand De Dietrich, som med start i 1684 (i Strasbourg, dog ikke hvidevarer) står som verdens ældste stadig fungerende producent. De Dietrich opfandt induktionskogepladen og har i årevis været et globalt førende mærke inden for kogeplader og ovne. Til årets marked er De Dietrich klar med induktionskogepladen HoriZone, der via et trådløst termometer overflødiggør sous videstaven. Temperaturen styres ned til en enkelt grad, så bearnaise og smeltet chokolade kan heller ikke gå galt.

I eget navn

I Witts eget navn markedsføres en ”Full Area Cooking” induktionskogeplade med én stor, fleksibel kogezone og en højopløselig skærm, der gør betjeningen mere intuitiv end hidtil set. Kogepladen bygger automatisk bro mellem de enkelte zoner, så der er plads til det store grillfad.

Robotstøvsugerne har solgt som varmt brød i det nordiske marked, der er mere end fordoblet. Seneste model er iRobot Roomba j7 og j7+., der har automatisk tømning og forbedret intelligens, som husker de rum, der skal støvsuges. Artificiel Intelligence på gulvniveau!

Witt har i dag et uhyre bredt sortiment, og læseren må til: www.witt.dk for at se hele porteføljen af ovne, køleskabe, vinkøleskabe, emhætter og de mange små husholdningsapparater, der nu møder markedet under navnet Witt.

Agenturer

Inden for hvidevarer og husholdningsapparater har Witt A/S i dag agentur for: De Dietrich, Brandt, Liebherr, Fisher & Paykel samt Insinkerator (affaldskværne og armaturer).

witt | witt clinic
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.

SMEG med usædvanligt tilbud 
Den italienske producent SMEG giver fra og med 1. februar 2024 et usædvanligt tilbud: prøv produkter i 100 dage i ro og mag - og returnér varerne med fuld fortrydelsesret.

2023 var noget hø
Markedet i 2023 var negativt. Lyspunkterne var bl. a. vaskemaskiner og især årets højdespringer: airfryeren!

Black Week er dobbelt op
GfK: Forbrugerne køber de dyrere "premium"-produkter i Black Week.

Whiteaway i stort opkøb
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har foretaget et strategisk opkøb af Bolind, som leverer hvidevarer til det almene boligmarked i Danmark.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Udfordrende Black Friday
3,4 mia. kr. er, hvad danske forbrugere forventes at købe ind for på i Black Friday og i Black Week 2023.

Whiteaway vinder markedsandele
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har offentliggjort årsregnskab for 2022/2023. Regnskabsåret, som blev afsluttet ved indgangen til august, viser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. og et resultat efter skat på 15 mio. kr.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.


Annonce