15. oktober 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Det vilde Witt

Herning-virksomheden havde i august inviteret pressen og andre interesserede til ”produktdage”. Hvidvare-nyt var selvsagt med, og det blev en sjældent alsidig oplevelse.

Marked
15. oktober 2021  |   af Henrik Egede

Som importør har Witt A/S en særlig DNA, der er udviklet kraftigt og ”vildt” i de næsten 30 år, der er gået, siden Allan Witt startede med agenturer for import af hvidevarer i 1993.

I dag er Witt særdeles aktiv inden for både hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater (SDA) – endda med flere produkter end nogensinde i eget navn: Witt.

Anno 2021 er Witt også avanceret sundhedsudstyr, elektriske løbehjul (bl. a. Segway), elcykler (Coboc og BESV) – samt te i det ny brand Teministeriet. Der sælges ikke længere kun i Danmark, men til hele det nordiske marked og nogle produkter til Benelux og Storbritannien.

Witt Clinic

Det vil føre for vidt (undskyld …) at opremse alle de produkter, Witt i dag hjemtager og markedsfører uden for hvidevarebranchen. Men især de teknologiske produkter inden for sundhed er værd at bemærke. Witt har i dag egen klinik med fysioterapeuter og udstyr til kropsbehandling, som bestemt ikke er standard.

”Witt Clinic” er etableret vest for jernbanelinjen – med symbolsk udsigt til det nye supersygehus, der rejser sig på markerne ved Gødstrup. Mens der endnu ikke er sikker dato på åbningen af sygehuset, er Witt Clinic for længst i funktion – og et interessant bud på, hvad fremtidig kropspleje teknologisk kan byde på. Den, der besøger Witts betydelige showroom-areal ved Gødstrup sø, bør unde sig selv en tur i Witt Clinic.

Fransk luksus

Witts nyheder på MDA og SDA havde bl.a. fokus på nye indbygningskogeplader, ovne, robotstøvsugere samt en helt ny SDA-produktserie med navnet Witt.

Ikke at forglemme det franske topbrand De Dietrich, som med start i 1684 (i Strasbourg, dog ikke hvidevarer) står som verdens ældste stadig fungerende producent. De Dietrich opfandt induktionskogepladen og har i årevis været et globalt førende mærke inden for kogeplader og ovne. Til årets marked er De Dietrich klar med induktionskogepladen HoriZone, der via et trådløst termometer overflødiggør sous videstaven. Temperaturen styres ned til en enkelt grad, så bearnaise og smeltet chokolade kan heller ikke gå galt.

I eget navn

I Witts eget navn markedsføres en ”Full Area Cooking” induktionskogeplade med én stor, fleksibel kogezone og en højopløselig skærm, der gør betjeningen mere intuitiv end hidtil set. Kogepladen bygger automatisk bro mellem de enkelte zoner, så der er plads til det store grillfad.

Robotstøvsugerne har solgt som varmt brød i det nordiske marked, der er mere end fordoblet. Seneste model er iRobot Roomba j7 og j7+., der har automatisk tømning og forbedret intelligens, som husker de rum, der skal støvsuges. Artificiel Intelligence på gulvniveau!

Witt har i dag et uhyre bredt sortiment, og læseren må til: www.witt.dk for at se hele porteføljen af ovne, køleskabe, vinkøleskabe, emhætter og de mange små husholdningsapparater, der nu møder markedet under navnet Witt.

Agenturer

Inden for hvidevarer og husholdningsapparater har Witt A/S i dag agentur for: De Dietrich, Brandt, Liebherr, Fisher & Paykel samt Insinkerator (affaldskværne og armaturer).

witt | witt clinic
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

2025 i spåkuglen 
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Black Friday blev god 
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.

Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.

Breddesport 
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.

Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.

Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.


Annonce
Annonce