APPLiA Europe har fået ny, meget klimabevidst formand.
APPLiA Europe har fået ny, meget klimabevidst formand.
Det skete torsdag i sidste uge på APPLiA Europes årsmøde i Bulgarien, hvor Hakan Bulgurlu tog over fra Peter Goetz, BSH. Verden er blevet sårbar, men rummer også muligheder, lød det fra den nyvalgte formand:
“Branchens rekordsalg er pludselig afbrudt. Den globale vækst vil mindskes. Forbruget vil ikke stoppe, men væksten vil blive langt mindre, Forbrugerne har allerede nu svært ved at acceptere de prisstigninger, der er nødvendige på grund af stigende omkostninger”, sagde Hakan Bulgurlu, der har en både tyrkisk og norsk baggrund.
Formanden så en klar rolle for hvidevare-producenter i en sårbar verden: “Alle har brug for hvidevarer. Branchen skal gå forrest i klimakampen. Skal det globale mål om en maksimal temperaturstigning på 1,5% i 2100 nås, kræver det resultater allerede i 2030. Som branche skal vi indlede en dialog med de unge om bæredygtighed”.
APPLiAs vision skal være at mindske C02-aftrykket så meget som muligt. “Vi skal se vores børn i øjnene og sige, at vi gjorde, hvad vi kunne”, sagde den ny formand, der er aktuel med bogen A Mountain to Climb om netop teknologi og klimaudfordringer.
Nyd den danske sommer!
Læs også....
Bodil Jørgensen skælder stadig danske forbrugere ud. Dem, der ikke vil høre, og nu også dem, der ikke kan høre...
De høje el- og energipriser vejer tungt i budgettet hos mange danskere. Derfor hjælper Electrolux nu forbrugerne med at vurdere, hvor meget man kan spare ved at skifte til et konkret produkt.
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.