For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet “Ny Start”, der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.
Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, er begejstret over det nye initiativ:
– Vi har oplevet en stigende interesse for “grønnere alternativer” fra vores kunder. Både produkter, der kan repareres, samt brugt elektronik og hårde hvidevarer har været efterspurgt. Derfor er det kun naturligt at efterkomme denne efterspørgsel. Men også fordi vi mener, at det er det rigtige at gøre. Kloden er ved at løbe tør for sparsomme ressourcer, og som markedsleder har vi derfor et ansvar for at indsamle, genanvende og reparere, hvad vi kan.
Nordisk mester
Med en årlig indsamling af mere end 30.000 tons elektronikskrot på koncernniveau er Elgiganten den største aktør inden for elektronikaffald i Norden.
Alle kasserede produkter, som indsamles, bliver enten sat i stand igen, genanvendt eller genbrugt. Men meget gammel elektronik ligger fortsat og samler støv i danskernes skuffer og skabe. Peder Stedal håber, at dette vil ændre sig:
– Alle kunder kan komme forbi vores varehuse og indlevere udtjent elektronik, hvad end det er et TV, en laptop eller en telefon. Det behøver end ikke at være købt i Elgiganten. Med vores gode erfaring, rutiner og processer står vi klar til at tage imod al elektronik og sikre, at produkterne enten får nyt liv, bliver genbrugt eller genanvendt i nye produkter.
Med garanti
De hårde hvidevarer, der sælges brugt, kommer blandt andet fra Elgigantens egen indsamling af elektronikaffald, som hentes af samarbejdspartneren Recirk. Produkterne repareres, nulstilles, testes og rengøres, før de sættes til salg online. De kan endda leveres til døren og kommer alle med to års garanti.
Kunderne skal føle sig trygge ved at købe brugt, mener Peder Stedal:
– Som markedsleder har Elgiganten et stort ansvar, og vi arbejder derfor målrettet for at gøre det lettere for vores kunder at træffe mere bæredygtige valg ved at fremme produkter med lang levetid, tilbyde reparation og mulighed for at indlevere elektronikskrot til genanvendelse. Vi er derfor meget tilfredse med vores nyeste skud på stammen, der giver vores kunder endnu flere muligheder for at købe brugte produkter online. Endda med to års garanti, som gør det både enkelt og mere trygt. Det er jeg sikker på, at vores kunder vil værdsætte.
bæredygtighed | genanvendelse | hvidevarerLæs også....
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.
En ny undersøgelse viser, hvilke tilbudsvarer danskerne søger efter her i ugerne op til Black Friday. Der er masser af husholdningsapparater og hvidevarer på ønskelisten. Og gæt engang, hvilket apparat der indtager førstepladsen...
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."