Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale.
Kort nyt
25. oktober 2021 | af Henrik Egede
Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale – både mod salgssteder og mod varemærker.
I Epinions forbrugerundersøgelse for APPLiA angiver 42%, at de har købt et varemærke, de også tidligere har købt – mod kun 33% ved sidste undersøgelse, som var før corona. 45% har købt deres hvidevarer samme sted som sidste gang, de købte, mod kun 38% i 2019.
Den fysiske butik har stadig overtaget. 2/3 af køb finder sted der – mens det rene internet-.salg kun er i langsom vækst. I 2021 er det på 25% mod 22% i 2017.
Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Soundbar i superligaen
Samsungs nye soundbar, Q995D, er rettet mod kræsne tv-seere – og ikke mindst: lyttere.
Samsungs nye soundbar, Q995D, er rettet mod kræsne tv-seere – og ikke mindst: lyttere.
To nye i Retur-familien
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.
Black Week slog rekorder
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.
“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.