25. oktober 2021  |   Kort nyt

Forbrugerne er mere loyale

Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale.

Kort nyt
25. oktober 2021  |   af Henrik Egede

Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale – både mod salgssteder og mod varemærker.

I Epinions forbrugerundersøgelse for APPLiA angiver 42%, at de har købt et varemærke, de også tidligere har købt – mod kun 33% ved sidste undersøgelse, som var før corona. 45% har købt deres hvidevarer samme sted som sidste gang, de købte, mod kun 38% i 2019.

Den fysiske butik har stadig overtaget. 2/3 af køb finder sted der – mens det rene internet-.salg kun er i langsom vækst. I 2021 er det på 25% mod 22% i 2017.

epinion | forbrugeradfærd
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Soundbar i superligaen
Samsungs nye soundbar, Q995D, er rettet mod kræsne tv-seere – og ikke mindst: lyttere.

To nye i Retur-familien
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.

APPLiA datoer i 2024
APPLIA Danmark er klar med sine medlemsaktivteter i 2024.

Madspild: ny bestyrelse  
Kampen mod madspild er ikke slut.

Black Week slog rekorder
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.

“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.


Annonce
Annonce
Annonce