Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale.
Forbrugerne er gennem corona-pandemien tilsyneladende blevet endnu mere loyale – både mod salgssteder og mod varemærker.
I Epinions forbrugerundersøgelse for APPLiA angiver 42%, at de har købt et varemærke, de også tidligere har købt – mod kun 33% ved sidste undersøgelse, som var før corona. 45% har købt deres hvidevarer samme sted som sidste gang, de købte, mod kun 38% i 2019.
Den fysiske butik har stadig overtaget. 2/3 af køb finder sted der – mens det rene internet-.salg kun er i langsom vækst. I 2021 er det på 25% mod 22% i 2017.
Læs også....
Genbrug af hvidevarer og elektronik skal mangedobles - og sorteringen af udtjente produkter skal sættes i system.
2022 var et "mat marked" for hvidevarer og elektronik - med en omsætning, der for de fleste produktgrupper var mindre end rekordåret 2021.
"Jeg elsker, når fornuften sejrer. Nu står det sort på hvidt, at Power ikke har krænket DBU's selvbestaltede regler i sin markedsføring"
Miele - den tyske producent - får nu flere steder i Danmark at vise sin produktportetølje frem.
Markedet i første kvartal af 2023 har helt som ventet svært ved at klare sig imod det stærke marked på samme tidspunkt sidste år.
APPLiA Danmark besluttede på sit årsmøde i Middelfart at åbne dørene til foreningen.
Kan forhandlerne gøre mere for at hjælpe forbrugerne på den grønne vej? Det var emnet for årets paneldebat på APPLiAs årsmøde.
Ved forbrugeren egentlig, hvad der sker med udtjent elektronik og hvor man kan gå hen med udtjente produkter?
EU-parlamentet vedtog den 30.marts med snævert flertal at fremskynde udfasning af produkter, der anvender de såkaldte f-gasser.
Industrien i højere grad end nogensinde vil indgå en ”grøn aftale” med forbrugerne.
Den Jydske Håndværkerskole lukker modul 2.12, der uddanner reparatører til hvidevarer. Ude af takt med tiden, hvor forbrugerne ønsker mere reparation og lang produktlevetid.