Power-chef Jesper Boysen fortæller om baggrunden og fremtiden for “Power TV live”.
Det begyndte med et pudsigt sammentræf af flere ting. Under coronaen brugte vi 1 mio. kr. på at opbygge et tv-studie til interne præsentationer. Vi kunne se, at kommunikationen med direkte tv virker fantastisk, og nu havde vi jo teknologien til at tænke bredere.
Så læste jeg en artikel om, hvordan live-shopping brager frem i Asien. Jeg trak da lidt på smilebåndet, da jeg så det på YouTube. For os, der er vokset op i firserne, er det jo en moderne version af TV-shop.
Senere læser jeg i Børsen om en mor og datter i Holstebro, der driver en lille tøjforretning. De havde 1200 kunder med på deres tøjpræsentation.
Det var en mandag morgen, og vi havde ledermøde. Jeg droppede hele agendaen og sagde: Vi skal lave live-shopping! Fem dage efter laver vi den første. Jeg er meget stolt af det dynamiske hold, vi er i dag. Der er ikke langt, fra vi får en skør ide, til den er afprøvet.
Parallelt med liveshopping har vi etableret en kundecenterchat. Før corona var vi seks mennesker på chatten. Nu har vi ca. 200 tilknyttet. Ved sidste live-show var vi alt for få i chatten. Vi var vist 60. Så måtte jeg skrive rundt til butikscheferne, at de måtte logge på. Der fik vi så lige 20 mere – inden for 20 minutter.
Hvad angår priserne, er vi meget langt nede. Sidste gang havde vi tilbud, der var billigere end Black Friday. Hvis kunderne kort efter kan se samme pris i tilbudsavisen, hvorfor skal de så sidde og kigge på det i halvanden time?
Vi bruger det til at få gang i partier af varer. Nu havde vi vinkøleskabe, og der er fin interesse. Men det kræver ofte lidt mere forklaring, når det er hårde hvidevarer. De er i bund og grund ikke så sindssygt velegnede til det her format. Der er jo forskellige mål for køleskabe, og måske rammer vores tilbud ikke lige det, kunden skal bruge. Men der er det jo så, vi sidder klar i chatten. Næste gang sidder vi nok 100 personer i chatten.
Værterne er jo vores egne folk. Anders er salgschef på hårde hvidevarer, og Simon er salgschef på data og gaming. De har fundet den der melodi… Det kræver ret meget at stå og kommunikere på den måde. Det er ret intenst.
Formatet er en kæmpe succes. Det er simpelthen fantastisk. Vi har været oppe på 104.000 seere i løbet af en enkelt udsendelse, og vi forventer fremadrettet en trecifret millionomsætning gennem de her shows og vores chat. Det er faktisk utroligt, at ingen har grebet den her mulighed tidligere.
Vi kommer til at køre de her shows cirka en gang om måneden, og vi arbejder på at udvikle formatet. Måske vil vi invitere gæster ind. Næste show får et andet format, og der kommer helt sikkert overraskelser.
covid-19 | jesper boysen | live-shopping | online-salg | powerLæs også....
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.
En ny undersøgelse viser, hvilke tilbudsvarer danskerne søger efter her i ugerne op til Black Friday. Der er masser af husholdningsapparater og hvidevarer på ønskelisten. Og gæt engang, hvilket apparat der indtager førstepladsen...
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.