15. oktober 2020  |   Branchenyt  |   Marked

Formland med sprit og mundbind

Trods corona var meget ved det gamle på årets Formland-messe. Og med færre udstillere var det lettere at finde de mest spændende produktnyheder.

Marked
15. oktober 2020  |   af Henrik Egede

Morgenmaden på toppen af Hotel Eyde ligner sig selv – om end der øjensynlig er kommet en ny rabarberdrik siden sidst.

Den sædvanlige morgen-småsnak ved bordene mellem kreative folk på vej til messe ligner også sig selv. Forventninger afstemmes. Samarbejdspartnere og konkurrenter deles om æg, bacon, kaffe og rundstykker.

Dronningens Boulevard ligner sig selv. Det samme gør parkeringsarealet, hvor der er rigelig plads til Hvidvarenyt på vej 116 i det strålende danske sensommervejr, som har valgt også at ligne sig selv.

Nede i tunnelen, på vej mod Messecenter Hernings Indgang Vest, stopper normaliteten så. To særdeles synlige håndspritautomater minder morgenfriske messegæster om, at vi stadig er i coronaens tid.

Oppe i messearealet ses overalt tydelige anvisninger på, hvordan vi passer på hinanden, når vi nu har valgt at være på messe i disse sære tider. Messens koncept er ”Trygt MCH” – og ved indgangen sælges fem vandblå mundbind for en 50’er.

Tak for, at vi igen i år må være med til at sætte den personlige ramme for jeres forretning og de besøgendes forretninger, lyder det fra messedirektør Georg Sørensen i velkomsten over højttalerne.

Formland 2020 fik i alt 284 udstillere – og knap 6000 gæster. Et par sidste øjebliks-afbud gør, at Hal C for ”Dining” og små elektriske husholdningsapparater er reduceret.

På mange punkter lignende messen sig selv. Men de store standere med håndsprit og afstands-mærkerne på gulvet afslører, at dette er 2020-ud-gaven af Formland.
covid-19 | formland
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.

SMEG med usædvanligt tilbud 
Den italienske producent SMEG giver fra og med 1. februar 2024 et usædvanligt tilbud: prøv produkter i 100 dage i ro og mag - og returnér varerne med fuld fortrydelsesret.

2023 var noget hø
Markedet i 2023 var negativt. Lyspunkterne var bl. a. vaskemaskiner og især årets højdespringer: airfryeren!

Black Week er dobbelt op
GfK: Forbrugerne køber de dyrere "premium"-produkter i Black Week.

Whiteaway i stort opkøb
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har foretaget et strategisk opkøb af Bolind, som leverer hvidevarer til det almene boligmarked i Danmark.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Udfordrende Black Friday
3,4 mia. kr. er, hvad danske forbrugere forventes at købe ind for på i Black Friday og i Black Week 2023.

Whiteaway vinder markedsandele
Hvidevarekoncernen Whiteaway Group har offentliggjort årsregnskab for 2022/2023. Regnskabsåret, som blev afsluttet ved indgangen til august, viser en samlet omsætning på 2,3 mia. kr. og et resultat efter skat på 15 mio. kr.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.


Annonce