Trods corona var meget ved det gamle på årets Formland-messe. Og med færre udstillere var det lettere at finde de mest spændende produktnyheder.
Morgenmaden på toppen af Hotel Eyde ligner sig selv – om end der øjensynlig er kommet en ny rabarberdrik siden sidst.
Den sædvanlige morgen-småsnak ved bordene mellem kreative folk på vej til messe ligner også sig selv. Forventninger afstemmes. Samarbejdspartnere og konkurrenter deles om æg, bacon, kaffe og rundstykker.
Dronningens Boulevard ligner sig selv. Det samme gør parkeringsarealet, hvor der er rigelig plads til Hvidvarenyt på vej 116 i det strålende danske sensommervejr, som har valgt også at ligne sig selv.
Nede i tunnelen, på vej mod Messecenter Hernings Indgang Vest, stopper normaliteten så. To særdeles synlige håndspritautomater minder morgenfriske messegæster om, at vi stadig er i coronaens tid.
Oppe i messearealet ses overalt tydelige anvisninger på, hvordan vi passer på hinanden, når vi nu har valgt at være på messe i disse sære tider. Messens koncept er ”Trygt MCH” – og ved indgangen sælges fem vandblå mundbind for en 50’er.
Tak for, at vi igen i år må være med til at sætte den personlige ramme for jeres forretning og de besøgendes forretninger, lyder det fra messedirektør Georg Sørensen i velkomsten over højttalerne.
Formland 2020 fik i alt 284 udstillere – og knap 6000 gæster. Et par sidste øjebliks-afbud gør, at Hal C for ”Dining” og små elektriske husholdningsapparater er reduceret.

Læs også....
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.
Trods krise og krig: sidste år var et godkendt salgsår for hvidevarer – men der er store variationer i tallene.
Endnu for tidligt at tale om et vendepunkt. Men det globale marked for hvidevarer og elektronik bliver positivt inden udgangen af 2023, spår GfK
Branchen for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er kommet gennem skiftende konjunkturer og corona med skindet på næsen.
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.