Der er ikke frit spil, når producenter og importører skal markedsføre produkter og løsninger som grønne.
Der er ikke frit spil, når producenter og importører skal markedsføre produkter og løsninger som grønne.
Tværtimod gælder ganske strikse regler for, hvornår “grønt” og “bæredygtigt” må bruges i anprisningen af produkter – og disse regler gælder naturligvis også for hvidevarer og elektronik.
På APPLiAs medlemsmøde tog Forbrugerombudsmanden fat på sagen og gav rigtig gode eksempler på, hvad er tilladt – og hvornår markedsføringen overskrider grænsen for det tilladte. Grønne budskaber skal være korrekte, præcise, relevante og afbalancerede. Det, en producent fremhæver som særlig bæredygtigt, skal kunne dokumenteres.
En kvikguide om emnet er på vej fra Forbrugerombudsmanden.
Læs også....
Samsungs nye soundbar, Q995D, er rettet mod kræsne tv-seere – og ikke mindst: lyttere.
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.