8. oktober 2021  |   Kort nyt

Holdbarhed og gode råd er vigtigst

Hvad lægger forbrugerne mest vægt på, når der skal vælges nye hvidevarer?

Kort nyt
8. oktober 2021  |   af Henrik Egede

Hvad lægger forbrugerne mest vægt på, når der skal vælges nye hvidevarer? Det har Epinion i august-september spurgte mere end 1000 danske forbrugere om for APPLiA Danmark.

Topscoreren er “god kvalitet og lang holdbarhed”, som 83% af alle forbrugere lægger vægt på. Interessant nok scorer dette højere end “energimærke/lavt energiforbrug” (77%) og “prisen” (72%).

Noget længere nede af listen vægter forbrugerne “design” (42%) og “varemærket” (41%).

Se hele Epinions forbrugeradfærdsanalyse 2021  her. 

epinion | forbrugeradfærd
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.

Power åbner i Sverige
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.

Forskel på oplevelse og realitet
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.

Stabilt købsmønster
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.

Smart skal ikke koste
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.

Det grønne står stille
42% af forbrugerne erklærer sig ”villige til at betale mere, hvis en producent eller forhandler har ”en bæredygtig profil”


Annonce
Annonce