Hvad lægger forbrugerne mest vægt på, når der skal vælges nye hvidevarer?
Hvad lægger forbrugerne mest vægt på, når der skal vælges nye hvidevarer? Det har Epinion i august-september spurgte mere end 1000 danske forbrugere om for APPLiA Danmark.
Topscoreren er “god kvalitet og lang holdbarhed”, som 83% af alle forbrugere lægger vægt på. Interessant nok scorer dette højere end “energimærke/lavt energiforbrug” (77%) og “prisen” (72%).
Noget længere nede af listen vægter forbrugerne “design” (42%) og “varemærket” (41%).
Se hele Epinions forbrugeradfærdsanalyse 2021 her.
Læs også....
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.
42% af forbrugerne erklærer sig ”villige til at betale mere, hvis en producent eller forhandler har ”en bæredygtig profil”