Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.
Køber forbrugerne så det samme varemærke og det samme sted, når hvidevarer eller små elektriske husholdningsapparater skal udskiftes?
Lidt mere end en tredjedel (35%) er loyale og køber nyt i samme varemærke, som de kom fra. Dette resultat, der fremgår af Epinions forbruger-undersøgelse for APPLiA Danmark, stemmer overens med generelle tal fra de senere år. Loyaliteten var dog et par procent-point højere i 2018, som var første gang, APPLiA målte dette.
35% af os køber ved udskiftning samme varemærke, som vi allerede havde. 41% køber samme sted – forhandler/butik/kæde – som de købte sidst.
De mest kendte varemærker inden for hvidevarer er Siemens, Bosch og Miele, mens det får små elektriske husholdningsapparater varierer fra produkt til produkt. Miele og Nilfisk er mest kendte varemærker inden for støvsugere, mens Moccamaster er mest kendt inden for kaffemaskiner, hvor Melitta også er velkendt især blandt de ældre forbrugere.
For el-apparater til køkkenbordet er Bosch mest kendt.
Elgiganten er den mest kendte forhandler-kæde.
applia danmark | epinions | forbrugeradfærd | forbrugeradfærds-undersøgelseLæs også....
De’Longhi lancerer nu kampagnen “The Perfetto Instructions for Use” – et nyt kapitel i brandets Perfetto-univers, hvor skuespilleren Brad Pitt igen indtager hovedrollen. Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi og markerer en fortsættelse af De’Longhis ambition om at forene italiensk design, innovation og livsstil. I filmen får Brad Pitt endnu en gang mulighed for […]
Witt Denmark A/S indgår pr. 16. september partnerskab med Roborock og bliver hermed officiel distributør af deres kabelfrie robotplæneklippere i Danmark, Norge og Sverige. Sammen deler de to virksomheder en mission: at skabe værdi i hverdagen gennem innovative løsninger, der gør livet lettere for forbrugerne. Roborock, grundlagt i Beijing i 2014, har siden sin start markeret sig som en førende producent af robotteknologi med al […]
Forbrugerne holder lige nu lidt igen med investering i varige forbrugsgoder som hvidevarer og elektronik.
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.

