IFA fylder 100 og tech-messen er i live. Måske kunne messen næste år gå et spadestik dybere.
IFA lever – også efter de 100 år. Det indtryk står tilbage efter IFA’s 100 års jubilæums-messe, som fandt sted i Berlin i dagene 6.-10. september 2024.
Der kommer IFA i Berlin de kommende år. Aftalerne er underskrevet til engang i 2030’erne.
Skepsis vil der altid være. Er IFA en ren tysk messe? IFA 2024 modbeviste dette. De store kinesiske leverandører deltog. Der blev foruden engelsk og tysk talt kinesisk, koreansk, japansk, spansk, italiensk, norsk, svensk og dansk i de mange messehaller.
Er tiden løbet fra at stå på stand og bruge mange dage, mange penge på at udstille elektronikprodukter?
Et par producenter var udeblevet, men sådan vil det altid være. De fleste store leverandører til verdensmarkedet var med. Og nye virksomheder, i hallerne, på IFA Next og på IFA Global Markets.
215.000 besøgende fra 138 lande vidner om interesse.
Hvis IFA ikke fandtes, ville IFA straks blive opfundet. Hvidevare- og elektronikbrancherne har brug for et mødested. IFA handler om produkter, men især om det værdiskabende i at mødes.
AI var årets tema. AI er Allerede Indeni. AI er funktionalitet bygget ind i produkterne. Forbrugere og producenter får nye horisonter. Vi ser mere AI de kommende år.
Kan IFA gøre mere? Personligt ønsker jeg, messen stiller mere skarpt på forbrugere og klima. Er bæredygtigheden mest snak? Eller er der handling bag? Vil forbrugerne i 2040 prioritere som de gør i 2025?
Måske kunne messen og dens partnere gå et spadestik dybere. Jeg ville være nysgerrig …
ai | ifa 100 år | ifa 2024 | jubilæumLæs også....
Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på Powers hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, de havde aftalt et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være Powers direktør – og bestilt tusindvis af varer i Kina.
At gøre den ny kunde til stamkunde er drømmen for producenter og forhandlere. Men det er svært ...
På årets IFA-messe præsenterede TCL et udvidet produktsortiment, som er designet til at revolutionere hjemmeunderholdning. Blandt andet i kraft af et nyt samarbejde med Bang & Olufsen.
Danske Thermex er på IFA for første gang - og er "pretty geeky" omkring luftudskiftning.
Fynske Ztove debuterer på IFA med en produktnyhed, en kogebog og en vision om madlavning ved præcis temperatur.
Samsung indtog i dag scenen ved IFA for at sprede budskabet om "AI for alle." Visionen er at demokratisere AI ved at gøre den tilgængelig, så flere mennesker får glæde af teknologien.
Enkle hvidevarer kan give noget af den klarhed, forbrugerne efterspørger.