18. august 2023  |   Trends  |   IFA 2023

IFA er fuldt booket – og har fokus på innovation

Når IFA om få dage slår portene op i Berlin, står mere end 2000 udstillere fra 48 lande klar til at fremvise nye, innovative produkter.

IFA 2023
18. august 2023  |   af Søren Bang Hansen

Publikum bliver som vanligt en blandet skare af forhandlere, medier og almindeligt nysgerrige, der kigger forbi for at opleve den folkefest, som IFA også er.
I år er udstillerne fordelt over 26 haller med 130.000 kvadratmeter.

Grøn innovation
Arrangøren understreger, at dette års IFA mere end nogensinde har fokus på innovation og bæredygtighed. I det såkaldte “IFA NEXT” arrangement deltager mere end 400 start-ups, hvilket er over tre gange flere end sidste år.
Messen har også fået sin egen “Sustainability Village”, hvor fokus er på bæredygtighed. Her kan man fx komme ind med sine defekte apparater og få dem repareret (lørdag).
I “House of Robots” vil AI-drevne robotter forsøde livet for deres mennesker. Der bliver sikkert også trængsel ved “House of Smart Living”, hvor man kan opleve fremtidens smarte og bæredygtige hverdag, som vel at mærke er skabt med teknologi, der allerede er tilgængelig i dag.

Kinesiske keynotes
Hovedtalerne, de såkaldte keynotes, leveres i år af to kinesiske selskaber: Hisense har lovet at annoncere en vigtig nyhed, som understreger selskabets nære forbindelse til det europæiske marked, mens HONOR vil præsentere nyt inden for foldbare skærme.
Messen byder selvfølgelig også på gode, gamle kendinge som Bosch/Siemens, Miele, Electrolux, Samsung etc.
Mere overraskende er det, at SpaceX og Tesla også udstiller på IFA – for første gang nogensinde. At industrien er bredere end som så fremgår også af “Leaders Summit” (fredag og lørdag), som har oplæg fra selskaber som Amazon, Meta og Spotify.

IFA 2023 afholdes fra 1. til 5. september. Mere information: www.ifa-berlin.com.

bæredygtighed | ifa 2023 | innovation i hvidvarebranchen
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Samsung: to-i-én til vasketøjet
Bespoke AI Washer Dryer Combo er en elegant kombi- model, der samler vaskemaskine og tørretumbler i samme enhed.

Siemens: hvidevarer lytter og lærer
Hvad betyder kunstig intelligens (AI) for os i hverdagen? På IFA viste Siemens konkrete eksempler på AI i deres produkter.

Siemens: første ovn med mad-genkendelse
På årets IFA præsenterede Siemens den første IQ700-ovn med automatisk madgenkendelse.

Tv’et bliver hjertet i det smarte hjem
Hvis det står til Hisense, er det ikke mobiltelefonen, men derimod tv-apparatet, der er det naturlige centrum for betjeningen af fremtidens smarte hjem.

Smarte ting fra Samsung
På IFA 2023 præsenterede Samsung en stribe innovationer til det forbundne hjem. Vi fik også nye indsigter i europæiske forbrugeres holdning til de mange smart-produkter.

Electrolux vil vinde pladsen som mest bæredygtig
35% af forbrugere forbinder ikke bæredygtighed med et bestemt varemærke. AEG/Electrolux vil vinde den plads med sin EcoLine serie.

99’ende IFA: På nye veje
IFA 2023 er i gang - udsolgt og med de fleste af de klassiske udstillere på plads i 26 haller. Næste år er messe nr. 100 i den tyske hovedstad.

Bosch: Det sunde køleskab
Bosch rykker standarden for nye køleskabe - opad og udad. En af producentens visioner er at mindske madspild.

Hvidevarer lytter og lærer
Spørg ikke, hvad de enkelte hvidevarer kan - men hvad de kan sammen. Siemens giver det smarte hjem nyt indhold - og 15 års garanti for reservedele.

Miele: Brug nu det eco-program
Miele kører bæredygtighed frem i første linje: AI diagnose vil gøre reparation og service til en ny oplevelse, hvor forbrugeren og teknikeren sammen løser udfordringen.


Annonce
Annonce