15. juni 2020  |   Branchenyt

IFA finder nyt format

IFA-messen i Berlin, der siden 1920’erne har samlet industrien for hvidevarer og elektronik, bliver i 2020 afholdt i et alternativt format.

Branchenyt
15. juni 2020  |   af Henrik Egede

Messe Berlin løftede 19. maj sløret for, at IFA 2020 afvikles over tre dage – 3.-5. september – som fire separate messer med maksimalt 1000 deltagere pr. messeafsnit ad gangen. I alt 800 journalister inviteres til Berlin.

– Teknologisk innovation står ikke stille, og vi kan ikke bede kunderne vente et år på produktnyheder. IFA har en opgave i at hjælpe industrien videre – i fuld respekt for sikkerhed og sundhed, siger messens administrerende direktør, Jens Heithecker.

De fysiske præsentationer på scenerne i Berlin vil blive suppleret af en virtuel adgang. Messen, der sidste år tiltrak 245.000 besøgende, vil i år været lukket for private.

I år afholdes IFAmessen i et nyt format – med respekt for deltagernes sikkerhed og sundhed.

covid-19 | ifa 2020
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Vild åbning af Danmarks største elektronikvarehus
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."

Whiteaway med ny CEO
Thomas Ziehlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".

Er der penge?
Jamen, folk bruger ingen penge lige nu … Det sagde en bekendt for et par dage siden.

Forbrugerne: holdbarhed vigtigst
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.

“Smart” er folkeeje
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.

Trodser krisen: Elektronikkæder åbner nye butikker
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.

Electrolux forlader Rusland
Electrolux meddeler nu, at "Ruslands invasion af Ukraine har gjort det umuligt for selskabet at fortsætte sin forretning i landet".

Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

Smeg og Galileo samlede familien
Det var som at se familien igen – efter at den i lang tid ikke havde været samlet.

Detailhandlen 2022:
Hvor står vi, og hvad er i vente? Et højdepunkt på APPLiA’s branchedag 28. april var debatten med Elgigantens direktør Peter Stedal og Whiteaways chef for e-commerce Jacob Balshøj. De to gjorde status over aktuelle udfordringer og løftede blikket mod fremtidens marked. Her er de vigtigste pointer.