11. august 2022  |   Trends  |   IFA 2022  |   Branchenyt  |   Marked

IFA igen

Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

Marked
11. august 2022  |   af Henrik Egede

Velkommen tilbage efter sommeren. 

I mange år var eftersommeren lig med IFA-messe i Berlin, hvor producenter præsenterede produktnyheder inden for hvidevarer og elektronik for verdensmarkedet.

Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen – og det bliver spændende at se, hvad brancherne kommer op med efter to års fravær på grund af pandemien. Langt de fleste globale producenter synes at være tilbage på messen. 

APPLiA følger IFA. Inden for produktnyheder og inden for tendenser. Inden for hvidevarer, små elektriske husholdningsapparater og forbrugerelektronik. I branchemagasinet Hvidvare-Nyt og på portalen www.hvidevare-nyt.dk.

Årets temaer: smart home, bæredygtighed, men også debatter om globalisering og “deglobalisering”. Får vi mere lokalt prægede markeder igen de nærmeste år? Og hvor er forbrugerne henne post-Covid? Vil det forøgede fokus på teknologi til hjemmet vare ved? 

IFA trækker gæster til Berlin fra 170 lande – og APPLiA er blandt flere tusinde medierepræsentanter, der vil rapportere fra messen. IFA er årets fineste øjeblik for de brancher, APPLIA repræsenterer. 

For nordiske deltagere vil APPLiA gøre opmærksom på den nordiske branchemiddag, der finder sted lørdag aften kl. 20 på Restauration 1840 ved Hackesher Markt. Pris er NOK 800 for medlemmer, NOK 1000 for ikke-medlemmer, information og tilmelding i link

Vel mødt i efteråret – og på IFA.

applia | berlin | ifa 2022 | ifa-messe
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

2025 i spåkuglen 
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Black Friday blev god 
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.

Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.

Breddesport 
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.

Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.

Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.


Annonce
Annonce
Annonce