Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.
Velkommen tilbage efter sommeren.
I mange år var eftersommeren lig med IFA-messe i Berlin, hvor producenter præsenterede produktnyheder inden for hvidevarer og elektronik for verdensmarkedet.
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen – og det bliver spændende at se, hvad brancherne kommer op med efter to års fravær på grund af pandemien. Langt de fleste globale producenter synes at være tilbage på messen.
APPLiA følger IFA. Inden for produktnyheder og inden for tendenser. Inden for hvidevarer, små elektriske husholdningsapparater og forbrugerelektronik. I branchemagasinet Hvidvare-Nyt og på portalen www.hvidevare-nyt.dk.
Årets temaer: smart home, bæredygtighed, men også debatter om globalisering og “deglobalisering”. Får vi mere lokalt prægede markeder igen de nærmeste år? Og hvor er forbrugerne henne post-Covid? Vil det forøgede fokus på teknologi til hjemmet vare ved?
IFA trækker gæster til Berlin fra 170 lande – og APPLiA er blandt flere tusinde medierepræsentanter, der vil rapportere fra messen. IFA er årets fineste øjeblik for de brancher, APPLIA repræsenterer.
For nordiske deltagere vil APPLiA gøre opmærksom på den nordiske branchemiddag, der finder sted lørdag aften kl. 20 på Restauration 1840 ved Hackesher Markt. Pris er NOK 800 for medlemmer, NOK 1000 for ikke-medlemmer, information og tilmelding i link.
Vel mødt i efteråret – og på IFA.
Læs også....
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.
Trods krise og krig: sidste år var et godkendt salgsår for hvidevarer – men der er store variationer i tallene.
Endnu for tidligt at tale om et vendepunkt. Men det globale marked for hvidevarer og elektronik bliver positivt inden udgangen af 2023, spår GfK
Branchen for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er kommet gennem skiftende konjunkturer og corona med skindet på næsen.
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.