Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.
Velkommen tilbage efter sommeren.
I mange år var eftersommeren lig med IFA-messe i Berlin, hvor producenter præsenterede produktnyheder inden for hvidevarer og elektronik for verdensmarkedet.
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen – og det bliver spændende at se, hvad brancherne kommer op med efter to års fravær på grund af pandemien. Langt de fleste globale producenter synes at være tilbage på messen.
APPLiA følger IFA. Inden for produktnyheder og inden for tendenser. Inden for hvidevarer, små elektriske husholdningsapparater og forbrugerelektronik. I branchemagasinet Hvidvare-Nyt og på portalen www.hvidevare-nyt.dk.
Årets temaer: smart home, bæredygtighed, men også debatter om globalisering og “deglobalisering”. Får vi mere lokalt prægede markeder igen de nærmeste år? Og hvor er forbrugerne henne post-Covid? Vil det forøgede fokus på teknologi til hjemmet vare ved?
IFA trækker gæster til Berlin fra 170 lande – og APPLiA er blandt flere tusinde medierepræsentanter, der vil rapportere fra messen. IFA er årets fineste øjeblik for de brancher, APPLIA repræsenterer.
For nordiske deltagere vil APPLiA gøre opmærksom på den nordiske branchemiddag, der finder sted lørdag aften kl. 20 på Restauration 1840 ved Hackesher Markt. Pris er NOK 800 for medlemmer, NOK 1000 for ikke-medlemmer, information og tilmelding i link.
Vel mødt i efteråret – og på IFA.
Læs også....
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.