7. marts 2023  |   Kort nyt

Januar: som i 2022

Januar-tal for 2023 var efter en række pessimistiske udmeldinger fra økonomer og andre eksperter derfor ventet med spænding. 

Kort nyt
7. marts 2023  |   af Henrik Egede

Den gyldne regel om ikke at fokusere for meget på en enkelt måned er sat ud af kraft. Turbulente tider med pandemi, krig i Europa og svigtende forsyningslinjer gør det relevant at kigge på afsætningen lidt oftere.

Januar-tal for 2023 var efter en række pessimistiske udmeldinger fra økonomer og andre eksperter derfor ventet med spænding. 

APPLiAs markedsdata viser, at branchen og forbrugerne står endnu. En beskeden markedsnedgang på 2% i forhold til januar 2022 er resultatet for hvidevarer. En fremgang er resultatet for SDA, små elektriske husholdningsapparater.

Vaskemaskiner og induktionskogeplader er produkter, der lige nu trækker i plus. 

januar 2023 | markedsdata | mda | sda
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.

Power åbner i Sverige
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.

Hvidevarekøb er en social aktivitet
De fleste i familien er involveret i køb af nye hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater

Forskel på oplevelse og realitet
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.

Stabilt købsmønster
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.

Smart skal ikke koste
Der er ikke behov for en kampagne, der udbreder kendskabet til ”smarte” og net-opkoblede hvidevarer.


Annonce
Annonce