15. november 2019  |   Branchenyt  |   Marked

Kritiske indslag om branchen

Før Black Friday satte DR lys på, at forhandlerne ikke altid har de modeller hjemme, som trækker kunderne i butikken.

Marked
15. november 2019  |   af Henrik Egede

BRANCHEN har været genstand for kritisk presse – i november 2019, før Black Friday satte DR lys på, at forhandlerne ikke altid har de modeller hjemme, som trækker kunderne i butikken.

I januar havde Avisen Danmark fokus på, at stort set samme produkt kan have meget forskellige priser, hvis producent og leverandør har indgået ene-forhandleraftale.

black friday
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Markedet har lagt sig – og dog…
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.

Witt runder en milliard i omsætning
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

At flashe rengøringen
Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Dome & Domæne
Innovation? Det er der da ikke meget af inden for hvidevarebranchen ...?

Acceleration
For nylig hørte jeg en forsker sige, at vi nu lever i "accelerationssamfundet".

Black Friday blev til Black Week
Black Friday er vokset til en hel uge.

Power varsler prisstigninger
Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser.

Whiteaway satser i Sverige
Danske Whiteaway Group har ambition om i år at runde en salgsmilepæl på 3 mia. kroner.