15. oktober 2021  |   Klima og politik  |   Bæredygtighed

Lang levetid er den ultimative bæredygtighed

Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.

Bæredygtighed
15. oktober 2021  |   af Henrik Egede

Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed. Det ligger simpelthen i Mieles DNA, at kvaliteten skal være i top. Derfor vælger vi altid materialer fra øverste hylde, og vi producerer selv en lang række af komponenterne i maskinerne – selv de tunge lejekryds i vaskemaskinerne støbes på vores eget jernstøberi.

Produkterne udsættes også for ekstreme tests, inden de sættes i produktion. Mieles udviklingsafdeling driftstester nye produkter i op til 10.000 timer. Det svarer til, at 30 % af den samlede udviklingstid bruges til tests.

Med andre ord er det lykkedes for Miele at kombinere forbrugernes behov for gode kvalitetsprodukter med ingeniørernes ambition om at levere de bedste maskiner. Det giver et resultat, der er gavnligt for forbrugernes privatøkonomi og nedsætter klimabelastningen. At en Miele-maskine bruger mindre vand, mindre energi og mindre sæbe er kun en ekstra gevinst oven i det vigtigste parameter i bidraget til mindre klimabelastning, nemlig at Mieles lange holdbarhed i sig selv bidrager til et bedre klimaregnskab.

TESTVINDERE I TÆNK 2021

Ikke overraskende vinder Mieles solide, gennemtestede maskiner også den ene test efter den anden hos Forbrugerrådet TÆNK. Lige nu er følgende vaskemaskiner og tørretumblere Bedst i test hos TÆNK:

Vaskemaskiner: WCD 670 WCS, WCF 370 WCS, WED 675 WCS, WSF 363 WCS, WWD 660 WCS og WWF 360 WCS

Tørretumblere: TCJ 670 WP, TEJ 675 WP, TSJ 663 WP og TWJ 660 WP.

forbrugerrådet tænk | miele
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Reparation: max 1000 kr
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.

De’Longhi præsenterer nyt bæredygtighedsmanifest
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.

Retten til den rette reparation
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.

Hildebrandts helikopter
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.

Dialog med de unge
APPLiA Europe har fået ny, meget klimabevidst formand.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Butikskæder satser på bæredygtighed
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.

Klima: unge vil selv
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.

Produktpas
Hvordan ser verden så ud i slutningen af 2020'erne?

Elektronik: nye genbrugscentre sparker døren ind
Elretur investerer i to nye centre, der skal sikre øget genbrug af hvidevarer og elektronik.

Ansvarligt forbrug til debat
Vi gør ét – og vil gerne noget andet. Det er udfordringen for Danmark ved 2020’ernes start