En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik.
En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik. Virksomheden er Layerise – og den er på bare et år vokset fra fem medarbejdere til 22 medarbejdere.
Visionen er, at “loyalitet er et produkt” – og at producenten i langt højere grad end i dag skal eje forbrugerens kunderejse, når der købes varige forbrugsgoder.
76% af forbrugerne bruger deres indkøbte produkt forkert på grund af “mangel på know how”. Layerise vil forbedre forbrugerens rejse, når produktet er købt. Bedre kendskab til produktets funktionalitet, mere korrekt vedligehold samt, naturligvis, større og mere vedvarende glæde ved ejerskabet.
“Forbrugerens køb af et produkt er ikke sidste skridt – men det første. Vi giver producenten mulighed for at nudge forbrugeren i forhold til ejerskabet af produktet. Den moderne forbruger forventer et sådant nudge og er vant til det fra andre brancher”, siger Ervin Draganovic, der med en baggrund på CBS og IT-Universitet har stiftet Layerise.
Data er nøglen til fremtidig kontakt mellem forbruger og producent. “Manualen erstattes allerede i dag af en enkel flyer med sikkerhedsinstrukser. Forbrugeren skal imødekommes med digitale oplevelser, som strækker sig langt ind i deres produktrejse. Det kommende krav om digitale produktpas er en gamechanger. Det vil for alvor gøre relationen mellem producent og forbruger digital”, siger Ervin Draganovic.
Layerise har i dag knap 50% af virksomhedens kunder inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Virksomheden, der arbejder globalt med sine løsninger, flytter grunden vækst snart til nye og større lokaler.
Læs også....
Elektronikbranchen.dk - det netværk under APPLiA Danmark, der varetager interesser for producenter af forbrugerelektronik - byder velkommen til sit ottende medlem.
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
Fra nytår har Witt overtaget distributionen af Outdoorchef på det nordiske marked og i Storbritannien.
En B&O Beomaster 1400 fra 1969 havde skruer med lige kærv og et instruktionsbrev i bunden af produktet med elektrisk diagram og komponentnavne, så forbrugeren selv kunne reparere!
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Ny affaldsbekendtgørelse er udmærket - dog skal den kommunale opgave defineres mere præcist, mener APPLiA.
Danskerne kan i 2025-2027 få fradrag for reparation af hvidevarer - som en del af et grønt håndværkerfradrag.
Det nytter ikke at skrige om "mere reparation", hvis der ikke er nogen, der kan reparere forbrugernes vaskemaskiner, tørretumblere, køleskabe mv.
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.