25. april 2022  |   Branchenyt

Loyalitet som et produkt 

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik.

Branchenyt
25. april 2022  |   af Henrik Egede

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik. Virksomheden er Layerise – og den er på bare et år vokset fra fem medarbejdere til 22 medarbejdere.

Visionen er, at “loyalitet er et produkt” – og at producenten i langt højere grad end i dag skal eje forbrugerens kunderejse, når der købes varige forbrugsgoder.

76% af forbrugerne bruger deres indkøbte produkt forkert på grund af “mangel på know how”. Layerise vil forbedre forbrugerens rejse, når produktet er købt. Bedre kendskab til produktets funktionalitet, mere korrekt vedligehold samt,  naturligvis, større og mere vedvarende glæde ved ejerskabet.

“Forbrugerens køb af et produkt er ikke sidste skridt – men det første. Vi giver producenten mulighed for at nudge forbrugeren i forhold til ejerskabet af produktet. Den moderne forbruger forventer et sådant nudge og er vant til det fra andre brancher”, siger Ervin Draganovic, der med en baggrund på CBS og IT-Universitet har stiftet Layerise.

Data er nøglen til fremtidig kontakt mellem forbruger og producent. “Manualen erstattes allerede i dag af en enkel flyer med sikkerhedsinstrukser. Forbrugeren skal imødekommes med digitale oplevelser, som strækker sig langt ind i deres produktrejse. Det kommende krav om digitale produktpas er en gamechanger. Det vil for alvor gøre relationen mellem producent og forbruger digital”, siger Ervin Draganovic.

Layerise har i dag knap 50% af virksomhedens kunder inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Virksomheden, der arbejder globalt med sine løsninger, flytter grunden vækst snart til nye og større lokaler. 

forbrugeradfærd | layerise
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Vild åbning af Danmarks største elektronikvarehus
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."

Whiteaway med ny CEO
Thomas Ziehlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".

Er der penge?
Jamen, folk bruger ingen penge lige nu … Det sagde en bekendt for et par dage siden.

Forbrugerne: holdbarhed vigtigst
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.

“Smart” er folkeeje
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.

Trodser krisen: Elektronikkæder åbner nye butikker
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.

Electrolux forlader Rusland
Electrolux meddeler nu, at "Ruslands invasion af Ukraine har gjort det umuligt for selskabet at fortsætte sin forretning i landet".

Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

Smeg og Galileo samlede familien
Det var som at se familien igen – efter at den i lang tid ikke havde været samlet.

Detailhandlen 2022:
Hvor står vi, og hvad er i vente? Et højdepunkt på APPLiA’s branchedag 28. april var debatten med Elgigantens direktør Peter Stedal og Whiteaways chef for e-commerce Jacob Balshøj. De to gjorde status over aktuelle udfordringer og løftede blikket mod fremtidens marked. Her er de vigtigste pointer.