25. april 2022  |   Branchenyt

Loyalitet som et produkt 

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik.

Branchenyt
25. april 2022  |   af Henrik Egede

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik. Virksomheden er Layerise – og den er på bare et år vokset fra fem medarbejdere til 22 medarbejdere.

Visionen er, at “loyalitet er et produkt” – og at producenten i langt højere grad end i dag skal eje forbrugerens kunderejse, når der købes varige forbrugsgoder.

76% af forbrugerne bruger deres indkøbte produkt forkert på grund af “mangel på know how”. Layerise vil forbedre forbrugerens rejse, når produktet er købt. Bedre kendskab til produktets funktionalitet, mere korrekt vedligehold samt,  naturligvis, større og mere vedvarende glæde ved ejerskabet.

“Forbrugerens køb af et produkt er ikke sidste skridt – men det første. Vi giver producenten mulighed for at nudge forbrugeren i forhold til ejerskabet af produktet. Den moderne forbruger forventer et sådant nudge og er vant til det fra andre brancher”, siger Ervin Draganovic, der med en baggrund på CBS og IT-Universitet har stiftet Layerise.

Data er nøglen til fremtidig kontakt mellem forbruger og producent. “Manualen erstattes allerede i dag af en enkel flyer med sikkerhedsinstrukser. Forbrugeren skal imødekommes med digitale oplevelser, som strækker sig langt ind i deres produktrejse. Det kommende krav om digitale produktpas er en gamechanger. Det vil for alvor gøre relationen mellem producent og forbruger digital”, siger Ervin Draganovic.

Layerise har i dag knap 50% af virksomhedens kunder inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Virksomheden, der arbejder globalt med sine løsninger, flytter grunden vækst snart til nye og større lokaler. 

forbrugeradfærd | layerise
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Ny landechef for Samsung Danmark
Samsung styrker sin danske ledelse med ansættelsen af Søren Rinnov Østergaard som ny landechef.

Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.

20 år uden håndhævelse  
Miljøstyrelsen har i 20 år ikke ført effektivt tilsyn med producentansvaret i Danmark. Det har været konkurrenceforvridende.

Sven Rosted – 50 år i branchen 
Fredag den 20. september 2024 er en mærkedag i hvidevare-branchen...

Efteruddannelse i hvidevarer i gang 
Efter halvandet års ufrivillig pause er efteruddannelsen af reparatører af hvidevarer genstartet.

Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.

Årets Produkt 2024
Som i Norge: APPLiA Danmark og Elektronikbranchen.dk uddeler (sammen med GfK) pris for Årets Produkt 2024.

Efteruddannelse går i gang nu  
Det nytter ikke at råbe "grøn omstilling" og "mere reparation" af hvidevarer, hvis der ikke er nogen til at reparere.

Witt satser på træningsudstyr
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.

Fodbold sælger fjernsyn
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.

APPLiA på folkemøde  
Inden længe er der folkemøde på Bornholm - og APPLiA er inviteret med i år.


Annonce
Annonce
Annonce