25. april 2022  |   Branchenyt

Loyalitet som et produkt 

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik.

Branchenyt
25. april 2022  |   af Henrik Egede

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik. Virksomheden er Layerise – og den er på bare et år vokset fra fem medarbejdere til 22 medarbejdere.

Visionen er, at “loyalitet er et produkt” – og at producenten i langt højere grad end i dag skal eje forbrugerens kunderejse, når der købes varige forbrugsgoder.

76% af forbrugerne bruger deres indkøbte produkt forkert på grund af “mangel på know how”. Layerise vil forbedre forbrugerens rejse, når produktet er købt. Bedre kendskab til produktets funktionalitet, mere korrekt vedligehold samt,  naturligvis, større og mere vedvarende glæde ved ejerskabet.

“Forbrugerens køb af et produkt er ikke sidste skridt – men det første. Vi giver producenten mulighed for at nudge forbrugeren i forhold til ejerskabet af produktet. Den moderne forbruger forventer et sådant nudge og er vant til det fra andre brancher”, siger Ervin Draganovic, der med en baggrund på CBS og IT-Universitet har stiftet Layerise.

Data er nøglen til fremtidig kontakt mellem forbruger og producent. “Manualen erstattes allerede i dag af en enkel flyer med sikkerhedsinstrukser. Forbrugeren skal imødekommes med digitale oplevelser, som strækker sig langt ind i deres produktrejse. Det kommende krav om digitale produktpas er en gamechanger. Det vil for alvor gøre relationen mellem producent og forbruger digital”, siger Ervin Draganovic.

Layerise har i dag knap 50% af virksomhedens kunder inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Virksomheden, der arbejder globalt med sine løsninger, flytter grunden vækst snart til nye og større lokaler. 

forbrugeradfærd | layerise
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Bosch-Siemens ser lyst på fremtiden
Den 11. april løftede selskabet sløret for regnskabsåret 2023 med en omsætning på 14,8 milliarder euro. Som ventet er det lavere end under corona-boomet, men BSH vandt vigtige markedsandele og venter fremgang.

APPLiA Markedsdata bliver nordiske  
APPLiA (og tidligere FEHA) har i mere end 30 år leveret grundlæggende markedsdata om afsætningen i det danske marked til sine medlemmer.

Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

75 år med hvidevarer i St. Ajstrup   
I 1949 blev købmanden i den nordjyske landsby St. Ajstrup til en brugsforening. Senere blev den til Køkken- og Hvidevarebrugsen - i dag en virksomhed (JKE Design) med 40 ansatte og butikker fordelt på fire adresser i Brønderslev, Aalborg, Viborg og Store Ajstrup.

Ombudsmand på tur 
Den ny forbrugerombudsmand, Torben Jensen, er i maj-juni på tur, hvor aktuelle emner tages op med deltagere fra erhvervslivet.

Alfred på årsmøde  
Alfred Josefsen, tidligere direktør for Irma, er hovedtaler på APPLiA Danmarks årsmøde, som finder sted torsdag den 18. april på Konferencecenter KolleKolle i Værløse.

Whiteaway får ny CEO
Ny CEO for Whiteaway Group bliver nuværende CFO, Jonas Hald Johansen. Han afløser Thomas Zeihlund, som forlader virksomheden for at komme tættere på sin familie i Hillerød.

Bedre indeklima hele året rundt
Duux tilbyder en lang række funktionelle samt effektive produkter til forbedring og kontrol af luftkvalitet og indeklima. Sortimentet omfatter blandt andet luftrensere, luftfugtere, vifter og ventilatorer, alt i et iøjnefaldende, smukt og elegant design.

Stærke branche-brands 
Samsung er sjette-stærkeste brand i Danmark på tværs af alle brancher - og Elgiganten blev nummer seks over de virksomheder, der har forbedret deres brand mest.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

EICO med trivsel
Mindre virksomheder har også brug for at arbejde med trivsel. Nordjyske EICO har gjort dette.


Annonce