25. april 2022  |   Branchenyt

Loyalitet som et produkt 

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik.

Branchenyt
25. april 2022  |   af Henrik Egede

En dansk start-up virksomhed vil forandre og forbedre kunderejsen for forbrugere af hvidevarer og elektronik. Virksomheden er Layerise – og den er på bare et år vokset fra fem medarbejdere til 22 medarbejdere.

Visionen er, at “loyalitet er et produkt” – og at producenten i langt højere grad end i dag skal eje forbrugerens kunderejse, når der købes varige forbrugsgoder.

76% af forbrugerne bruger deres indkøbte produkt forkert på grund af “mangel på know how”. Layerise vil forbedre forbrugerens rejse, når produktet er købt. Bedre kendskab til produktets funktionalitet, mere korrekt vedligehold samt,  naturligvis, større og mere vedvarende glæde ved ejerskabet.

“Forbrugerens køb af et produkt er ikke sidste skridt – men det første. Vi giver producenten mulighed for at nudge forbrugeren i forhold til ejerskabet af produktet. Den moderne forbruger forventer et sådant nudge og er vant til det fra andre brancher”, siger Ervin Draganovic, der med en baggrund på CBS og IT-Universitet har stiftet Layerise.

Data er nøglen til fremtidig kontakt mellem forbruger og producent. “Manualen erstattes allerede i dag af en enkel flyer med sikkerhedsinstrukser. Forbrugeren skal imødekommes med digitale oplevelser, som strækker sig langt ind i deres produktrejse. Det kommende krav om digitale produktpas er en gamechanger. Det vil for alvor gøre relationen mellem producent og forbruger digital”, siger Ervin Draganovic.

Layerise har i dag knap 50% af virksomhedens kunder inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Virksomheden, der arbejder globalt med sine løsninger, flytter grunden vækst snart til nye og større lokaler. 

forbrugeradfærd | layerise
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Skæddersøm og frit farvevalg
Vores emhætter er håndlavede produkter, som giver næsten ubegrænsede muligheder for at forme en emhætte efter din personlige stil.

Skoleflyt
I en tid, hvor forbrugere og politikere råber på "ret til reparation", har Danmark stået uden officielt tilbud om efteruddannelse til reparatør af hvidevarer og elektronik.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.

Lyd og støjniveau
Støjforurening er et relativt begreb. Alt fra et jetfly der letter eller din kollega drikker kaffe. I køkkenet er det den larmende emhætte, der kan ødelægge den kulinariske oplevelse, men sådan behøver det ikke være. Vi bliver ofte spurgt, hvad der er vigtigere i forhold til emhætten. Er det sug kapaciteten eller lyden?

Upoleret showroom hos F&H
En rå fabriksbygning i Glostrup ved København danner rammen om et nyt og charmerende showroom for F&H Group.

Danskerne spenderer mere på køkkenrenovering
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

AI allerede
AI (Artificiel Intelligens) fremstår ofte som noget fjernt, der er skabt af og for rumvæsener.

Færre skrammer i krisen
Grønland har fået færre økonomiske skrammer i krisen end andre

Den nordligste Elgiganten
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.

Med Danmark som skyggemarked
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".