April og maj dykkede. Juni og juli strålede. Samlet ligger omsætningen inden for hvidevarer mm. nu over rekordåret 2019.
2020 har givet os den største udfordring siden anden verdenskrig.
I de første stille uger af covid-19-krisen forventede alle en meget negativ udvikling. Fabrikker lukkede, forsyningslinjer tørrede ud. Fysiske butikker og storcentre lukkede. Millioner af mennesker verden over blev sendt hjem.
Netop ”hjem” har vist sig at være nøglen til en paradoksal genfødsel af markedet for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater. Vi arbejder hjemme. Spiser hjemme. Underholder os hjemme. Forbrugerne har efter den første panikfase reageret ved at investere i hjemmet. Nye køleskabe, vaskemaskiner, kaffemaskiner, ovne, støvsugere, vinkøleskabe…
April og maj dykkede. Juni og juli strålede. Samlet ligger omsætningen inden for hvidevarer mm. nu over rekordåret 2019. Der tales om ”hævnkøb”. Forbrugerne, som ikke har brugt penge på rejser og restaurantbesøg, har ”hævnet sig” ved at købe lækre hvidevarer til hjemmet. Markedet med mundbind har fungeret over al forventning…
Covid-19-krisen er ikke ovre – og vi kan i næste kvartal stå med nye udfordringer. Enlig svale gør ingen sommer.
Lad os alligevel glæde os lige nu. Messerne Formland og IFA blev gennemført i nye, minimalistiske formater. Der ER liv i branchen – og produktnyheder til alle vore hjem. Hvor vi – midlertidigt – opholder os mere end nogensinde.
covid-19 | formland | ifa messe | rekordårLæs også....
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.
Norge har haft det i årevis - og nu får Danmark det også: en pris for årets bedste produkter inden for hvidevarer og elektronik.
Markedet 2024 er ikke kommet flyvende fra start. April-afsætningen for hårde hvidevarer i Danmark var dog, isoleret set og målt med APPLiA Danmark markedsdata, opløftende. En fremgang på 8% i værdi og 10,6% i styksalg.