2021, det andet år med corona-pandemien, blev et uroligt marked for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.
2021, det andet år med corona-pandemien, blev et uroligt marked for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.
For hvidevarerne blev året “all time high”. Den samlede vækst i afsætningen, målt i værdi, var 8 pct. bedre end 2020. Vækstkurven knækkede dog i november-december, som var svagere end året før.
Det samme gælder for de små elektriske husholdningsapparater – støvsugere, kaffemaskiner og det til køkkenbordet. Her var årsvæksten knap 5% – ligeledes med et fald i de sidste to måneder.
GfK oplyser, at afsætningen af skærme og audio-udstyr faldt i 2021 – med hhv. 23 % og 17 % i forhold til et meget flot 2020 for disse produkter.
Læs også....
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023.
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.
Power, der for nogle år siden etablerede sig i det danske marked med salg af hvidevarer og elektronik, er nu rykket ind i Sverige.
42% af forbrugerne erklærer sig ”villige til at betale mere, hvis en producent eller forhandler har ”en bæredygtig profil”
De fleste i familien er involveret i køb af nye hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater
54% af alle hvidevarekøb finder sted, fordi det gamle produkt er holdt op med at fungere.
To ud af tre (66%) købte sidste år deres hvidevarer i den fysiske butik – og det tal har ligget rimelig stabilt siden 2018.