15. oktober 2020  |   Branchenyt  |   Retail

Nyt butikskoncept testes i Vestjylland

Et eksempel på branchens nye partnerskaber er “shop-in-shops” – som her i Ribe, hvor El-Salg denne sommer flyttede ind hos Kvickly.

Retail
15. oktober 2020  |   af Søren Bang Hansen

I juli rykkede en ny EL-Salg-butik ind hos Kvickly i Ribe – blot to måneder efter, at en lignende butik åbnede hos Kvickly i Varde. De to vestjyske butikker er, sammen med en tredje butik i Skanderborg, de første i et nyt shopin- shop-koncept, som kan være med til at definere fremtiden for salg af hvidevarer og forbrugerelektronik.

Shop-in-shop-konceptet er især kendt fra USA, hvor flere kæder har små hybrid-butikker, der forener fysiske butikker med onlinehandel. På hylderne finder kunderne et udvalg af de mest efterspurgte varer. Andre varer kan bestilles via skærme i butikken og fås hjem i løbet af et par dage.

På den måde får de handlende fordelen fra nethandlen, samtidig med at de får kompetent rådgivning og mulighed for levering og installering, forklarer EL-Salgs direktør, Tomas Holm Hedehus.

Han tilføjer, at målet er at skabe et konkurrencedygtigt alternativ til nethandel og de store megabutikker:

– Antallet af tomme butikslokaler rundt om i byerne taler deres tydelige sprog. Med dette koncept forventer vi at kunne bevare forbrugerelektronik-butikker der, hvor kunderne har deres daglige gang.

GODE SYNERGIER

Hos Kvickly i Ribe glæder direktør Flemming Rasmussen sig over samarbejdet med EL-Salg. Her er idéen om shop-in-shops slet ikke uvant. I forvejen har Kvickly lejemål i form af posthuset, Like Anna, Ønskebørn, Flügger, Neptun Apotek og Mama Mia Pizzeria.

Det har været en del af vores strategi de seneste 20 år at skabe gode rammer for det lokale handelsliv, så Ribe også fremadrettet vil være et sted med interessante specialbutikker. Der er gode synergier mellem butikkerne, og EL-Salg kommer ind med en ny varegruppe, man ikke kan få andre steder i byen. Jeg tror, det vil tiltrække nye kunder og sikre en mere helstøbt kundeoplevelse, siger Flemming Rasmussen.

EL-Salg-kæden er med sine 170 butikker en af landets største detailkæder. Samtidig er kæden en del af det internationale indkøbssamarbejde Euronics International, der med 13.000 butikker i 35 lande er Europas næststørste udbyder af forbrugerelektronik.

el-salg | flemming rasmussen | kvickly | nethandel | online-salg | shop-in-shops | tomas holm hedehus
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Whiteaway øger toplinjen og vinder markedsandele
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.

Disse Black Friday-tilbud søger danskerne efter
En ny undersøgelse viser, hvilke tilbudsvarer danskerne søger efter her i ugerne op til Black Friday. Der er masser af husholdningsapparater og hvidevarer på ønskelisten. Og gæt engang, hvilket apparat der indtager førstepladsen...

Danmarks største elektronikbutik åbner med rekordsalg
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.

Power har politianmeldt Elgiganten
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.

Fodbold sælger fjernsyn
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.

Elgiganten udvider med salg af brugte hvidevarer
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Power-åbning skabte kø på 900 meter
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

Power vinder fodbold-sejr
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.

Power overtager 29 svenske butikker
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.


Annonce