30. oktober 2023  |   Branchenyt  |   Retail

Power-åbning skabte kø på 900 meter

Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.

Retail
30. oktober 2023  |   af Søren Bang Hansen

Forventningerne var tårnhøje på forhånd, for den lokale tilbudsavis med køtilbud endte med at være den mest klikkede og downloadede åbningsavis i Powers historie.
Da det røde bånd klokken 7 om morgenen blev klippet af adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Phan, strakte køen med ventende kunder sig mere end 900 meter rundt i parkeringskælderen og videre ud i det fri foran centret.

– Det er ganske enkelt en forrygende modtagelse, vi har fået her i Rødovre Centrum. Vi var ikke i tvivl, da muligheden for en placering her i det stolte shoppingscenter viste sig. Det var fuldstændigt oplagt, og vi kan allerede se på køens længde og på folks proppede Power-poser, at vi har været ventet i Rødovre, lød budskabet fra den morgenfriske Power-direktør.

“Blæst bagover”
På trods af en kølig nattetemperatur på syv grader lagde de første tilbudshungrende kunder sig i kø hele 20 timer før den officielle åbning.
Forventningerne fik direktøren til på forhånd at sætte et omsætningsmål for åbningen på 10 mio. kroner for hele dagen. Det mål blev nået allerede klokken 12 – med ti timer til lukketid.

– Jeg er fuldstændig blæst bagover. Ja, jeg ligger nærmest ned. Vi har omsat for 10 millioner danske kroner i løbet af de første fem timer – og det er altså i en butik på forholdsvis beskedne 1300 kvadratmeter. Det er næsten naturstridigt. Men med 110 knalddygtige medarbejdere på gulvet og 25 medarbejdere ved kasserne, så sker der virkelig noget. Det er meget, meget svært at være utilfreds, siger Jesper Boysen.
Som led i åbningsfesten blev centertorvet ”Festpladsen” omdannet til et kæmpe livestudie, hvor en underholdningstrio bestående af podcast- og tv-værterne Hav, Kamal og Bubber sendte live fra klokken 15-18. Showet kunne blandt andet ses af Powers mere end 250.000 følgere på TikTok.

Kunder med varer i Power-butik i Rødovre
Kunderne slæbte varer i kassevis fra den nye Power-butik i Rødovre Centrum.
jesper boysen | power | retail
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Elgiganten udvider med salg af brugte hvidevarer
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

Power vinder fodbold-sejr
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.

Power overtager 29 svenske butikker
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Vild åbning af Danmarks største elektronikvarehus
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."

Whiteaway med ny CEO
Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".

Trodser krisen: Elektronikkæder åbner nye butikker
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.

Detailhandlen 2022:
Hvor står vi, og hvad er i vente? Et højdepunkt på APPLiA’s branchedag 28. april var debatten med Elgigantens direktør Peter Stedal og Whiteaways chef for e-commerce Jacob Balshøj. De to gjorde status over aktuelle udfordringer og løftede blikket mod fremtidens marked. Her er de vigtigste pointer.

Whiteaway køber Frigor  
Viborg-virksomheden Vibocold A/S har solgt varemærket Frigor til Whiteaway Group, der fremover vil have Frigor-produkter som private label.

Hvidevare-gazelle i Kalundborg
Tour de France-feltet svinger forbi en af landets bedst etablerede hvidevarebutikker. Den lokale Punkt 1 i Kalundborg er flere gange blevet Gazelle-virksomhed i dagbladet Børsen.


Annonce
Annonce