Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
Forventningerne var tårnhøje på forhånd, for den lokale tilbudsavis med køtilbud endte med at være den mest klikkede og downloadede åbningsavis i Powers historie.
Da det røde bånd klokken 7 om morgenen blev klippet af adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Phan, strakte køen med ventende kunder sig mere end 900 meter rundt i parkeringskælderen og videre ud i det fri foran centret.
– Det er ganske enkelt en forrygende modtagelse, vi har fået her i Rødovre Centrum. Vi var ikke i tvivl, da muligheden for en placering her i det stolte shoppingscenter viste sig. Det var fuldstændigt oplagt, og vi kan allerede se på køens længde og på folks proppede Power-poser, at vi har været ventet i Rødovre, lød budskabet fra den morgenfriske Power-direktør.
“Blæst bagover”
På trods af en kølig nattetemperatur på syv grader lagde de første tilbudshungrende kunder sig i kø hele 20 timer før den officielle åbning.
Forventningerne fik direktøren til på forhånd at sætte et omsætningsmål for åbningen på 10 mio. kroner for hele dagen. Det mål blev nået allerede klokken 12 – med ti timer til lukketid.
– Jeg er fuldstændig blæst bagover. Ja, jeg ligger nærmest ned. Vi har omsat for 10 millioner danske kroner i løbet af de første fem timer – og det er altså i en butik på forholdsvis beskedne 1300 kvadratmeter. Det er næsten naturstridigt. Men med 110 knalddygtige medarbejdere på gulvet og 25 medarbejdere ved kasserne, så sker der virkelig noget. Det er meget, meget svært at være utilfreds, siger Jesper Boysen.
Som led i åbningsfesten blev centertorvet ”Festpladsen” omdannet til et kæmpe livestudie, hvor en underholdningstrio bestående af podcast- og tv-værterne Hav, Kamal og Bubber sendte live fra klokken 15-18. Showet kunne blandt andet ses af Powers mere end 250.000 følgere på TikTok.
Læs også....
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.
En ny undersøgelse viser, hvilke tilbudsvarer danskerne søger efter her i ugerne op til Black Friday. Der er masser af husholdningsapparater og hvidevarer på ønskelisten. Og gæt engang, hvilket apparat der indtager førstepladsen...
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."