1. marts 2022  |   Branchenyt  |   Marked

Power varsler prisstigninger

Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser.

Marked
1. marts 2022  |   af Henrik Egede

Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser. Disse faktorer må naturligvis før eller siden påvirke de priser, forbrugerne ser i butikkerne. I Danmark har Powers administrerende direktør Jesper Boysen som den første sat klare ord på udviklingen: ”Det bliver svært at undgå prisstigninger,” siger han til Finans.dk.

Foruden stigende energi- og produktionspriser er transporten blevet dyrere. ”Det koster selskabet op mod ti gange så meget at købe en fragtcontainer, som før pandemien, for at få egne mærker fragtet hjem fra Østen,” siger Jesper Boysen.

covid-19 | energipriser | jesper boysen | power | prisstigninger
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Markedet har lagt sig – og dog…
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.

Witt runder en milliard i omsætning
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

At flashe rengøringen
Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Dome & Domæne
Innovation? Det er der da ikke meget af inden for hvidevarebranchen ...?

Acceleration
For nylig hørte jeg en forsker sige, at vi nu lever i "accelerationssamfundet".

Black Friday blev til Black Week
Black Friday er vokset til en hel uge.

Whiteaway satser i Sverige
Danske Whiteaway Group har ambition om i år at runde en salgsmilepæl på 3 mia. kroner.

Forbrugsfesten fortsatte i 2021
Trods udfordringer i årets sidste måneder blev 2021 endnu et formidabelt rekordår for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.