Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser.
Marked
1. marts 2022 | af Henrik Egede
Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser. Disse faktorer må naturligvis før eller siden påvirke de priser, forbrugerne ser i butikkerne. I Danmark har Powers administrerende direktør Jesper Boysen som den første sat klare ord på udviklingen: ”Det bliver svært at undgå prisstigninger,” siger han til Finans.dk.
Foruden stigende energi- og produktionspriser er transporten blevet dyrere. ”Det koster selskabet op mod ti gange så meget at købe en fragtcontainer, som før pandemien, for at få egne mærker fragtet hjem fra Østen,” siger Jesper Boysen.
covid-19 | energipriser | jesper boysen | power | prisstigninger
Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2025 i spåkuglen
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?
Black Friday blev god
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.
Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten øger overskud
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Breddesport
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
Witt satser på træningsudstyr
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.