15. juni 2021  |   Branchenyt  |   Retail

Powers nye salgskanal er et festligt TV-show

”Power TV Live” kombinerer uhøjtidelig underholdning med stærkt købmandskab. Showet vækker minder om firsernes ”TV-shop”, og ifølge Powers direktør Jesper Boysen er det en kæmpe succes.

Retail
15. juni 2021  |   af Søren Bang Hansen

Det er onsdag aften lige før påskeferien, og jeg er tunet ind på Powers Facebook-side – sammen (hver for sig) med 3219 andre. Mange flere støder til i løbet af aftenen, og chatrummet flyder allerede over med flyvende hjerter og opadvendte tommelfingre.

På forhånd har deltagerne haft mulighed for at ønske, hvilke varer der skulle på slagtilbud denne aften.

Alle håber på at vinde ”den store påskekurv” med elektronik og hvidevarer for 50.000 kroner. Herunder køle/fryseskabe fra AEG, en espressomaskine fra Delonghi og den voldsomt eftertragtede PlayStation 5. Plus et chokoladepåskeæg i sværvægterklassen.

Er dette min heldige aften?

– I ER PÅ!

Efter syv minutters forsinkelse brager det løs med popmusik og en dramatisk nedtælling, der kulminerer med et klip til studiet, hvor to fyre i hvide skjorter står og kigger afventende ud i luften. En stemme bag kameraet råber:

– I er på!

Og straks kommer der liv i aftenens værter, som er Simon Frølich og Anders Buur Thomsen. Begge salgschefer i Power for henholdsvis data/gaming og SDA/hvidevarer.

– Her er lagt i skuffen til et helt fantastisk show, lover de og forklarer aftenens spilleregler.

Det lille tv-studie er fyldt med hvidevarer og anden elektronik. Foran hvert produkt står et skilt med et nummer, og for at købe noget skal man skrive ”ja tak” plus varens nummer. Så får man besked på Messenger med et link til, hvordan man gennemfører købet med en rabatkode på hjemmesiden.

Er man i tvivl om noget, sidder der medarbejdere klar til at hjælpe på chatten. Flere end sidst, forstår vi. Dengang var der åbenbart pres på, så i aften er købsmuligheden åben helt indtil midnat.

PLUDSELIG RINGER TELEFONEN

Nu vises en video om MyPower-kundeprogrammet. Flere af aftenens tilbud kræver nemlig, at man tilmelder sig med navn og e-mailadresse. Og så præsenteres aftenens første tilbud: Et 65-tommer OLED-tv fra LG til lige under 10.000 kr.

– Det er aldrig solgt billigere! I hvert fald ikke i 2021. Der er 100 styk…

Pludselig ringer telefonen. En rød firsermodel. Det er oppe fra indkøbsafdelingen…

– Det kan vi da ikke? Det går sgu ikke. Det er sgu voldsomt. Oven i de i forvejen gode priser!

Den behørigt overraskede sælger smækker røret på – og forklarer, at han netop har fået besked på at give 50 procent rabat på alle hvidevarer fra Point.

– Har du spørgsmål til nogle af produkterne, så gå ind på chatten. Vi kan også klare levering, montering, forsikring…

TILBUDS-FIGHT!

Næste kategori er ”computer og gaming”, hvor man kan købe både stationære og bærbare computere til næsten halv pris. Og pludselig er vi hensat til et boksestævne – med udråbet: ”Let the fight begin!”.

– Det her har jeg glædet mig til. Vi er jo specialister inden for hvert vores område. Jeg er datamanden, du er hvidevaremanden. Nu sætter vi to tilbud op mod hinanden, og så må I ude bag skærmen afgøre, hvilket tilbud, der er det stærkeste, siger Simon.

Aftenens første tilbuds-fight står mellem Powers mest solgte batteridrevne støvsuger og en uspecificeret iPhone med tilbehør.

– Støvsugeren har indbygget lys, så du kan se, hvor beskidt der er under sengen. Den koster 5500 kr., men i aften kan I vinde den… Og nu siger jeg vinde… Men hvis den vinder fighten, kan I købe den for 2999 kroner!

Afstemningen mellem de to tilbud foregår i kommentarfeltet, som lige nu flyder over med ”støvsuger” og ”iPhone”.

– Jeg hører, at stillingen er fifty-fifty! Skal vi afgøre det med sten-saks-papir? Nej, vi har en vinder: iPhone har vundet med 52 procent! Men jeg får lige at vide, at du kan gå ind på chatten og bestille støvsugeren alligevel, fordi det var så tæt…

DAMEHÅNDLED

I de næste runder falbydes smartphones og elektriske løbehjul med besparelser på 1000 kroner. Der er også en tusse at spare på den lille iPhone 12 Mini.

– Den er jo meget god til en mand som dig med damehåndled!

Værterne hyggedriller hinanden, som havde de flere års erfaring fra lokal-tv eller morgenradio.

Og så ruller endnu en ”tilbuds-fight”:

– Her stemmer I faktisk også på, hvem I bedst kan lide af mig og Simon. En af os skal gå nedtrykt hjem. Jeg kan tage det, men Simon kan ikke, siger Anders Buur Thomsen, som altså er ”hvidevaremanden” hos Power.

Duellen står nu mellem en gamerbærbar og en vaskemaskine, som er nedsat fra 2100 kr. til en tusse. Anders slår ud med armene:

– Jeg gider ikke engang sige noget om den. Der er ikke så meget at forklare til den pris. Køb den til din lejer eller noget. Er en vaskemaskine mere nødvendig end en gamer-pc? Ja, det tror jeg nok, den er!

Kort efter falder resultatet af afstemningen: Seerne foretrækker gamer-pc’en.

– Yes!, skriger pc-manden med begge hænder i vejret.

– Vi har altså også andre gode hvidevaretilbud, mumler hvidevaremanden.

VASKEMASKINE-MUSIK

Næste runde gælder netop hvidevarer, og den indledes med en bippende symfoni fra en Samsung-vaskemaskine bagerst i studiet.

– Vi har aldrig nogensinde haft den her maskine nede i denne pris. Normalt koster den 5999 kr. Det er ret billigt. I aften har vi 100 styk til 2999 kroner…

Klokken er nu kvart over ni, og ifølge Facebook er der knap 3000 seere. Eller rettere: deltagere, for der er god gang i chatten.

Næste levende billede er et vinkøleskab til langt under halv pris.

– Det er fuldstændig vanvittigt, siger den ene vært og hiver en flaske ud.

– Den tror jeg, vi to skal have senere, siger den anden.

OP I TEMPO

Men nu erfarer de glade værter i øresneglen, at de er bagud på tid, og tempoet stiger mærkbart.

Et AEG-køleskab præsenteres til under halv pris.

– Og så har vi noget SDA tilbage. Det er små husholdningsapparater. Og følg lige med, for nu er det kaffetid!

Her begynder et lille segment med titlen ”Tre på stribe”, som tilbyder tre kaffemaskiner til ekstra gode priser. Simon siger:

– Den nye Vertuo fra Nespresso laver kaffe i ”jyske størrelser”. Og det er ikke fordi, Buur har fået pip: Normalprisen er 1099 kr., men vi har 100 styk til 333 kr.

Det er så her, jeg selv bukker under og skriver ”ja tak” i chatten. Straks modtager jeg en besked med link til produktsiden hos Power. Her står apparatet til 599 kr. (med 500 kroners rabat), men min pris i aften er altså 333 kr. Jeg klikker videre for at teste rabatkoden. Alt kører som smurt.

AFTENENS VINDER ER…

Efter halvanden times tid er vi ved vejs ende, og de to værter diskuterer, hvad der var aftenens bedste tilbud. Kaffemaskinerne kommer op igen.

– Det kan jo være, din kusine Hans sidder og mangler sådan en Delonghi?

– Jeg håber ikke, din kusine Hans gør det? Men jeg forstår, hvad du siger.

– Men så er det måske tante Ruth!

Og så er der nyt i øresneglen:

– Jeg får at vide, at der allerede er gået 88 styk af de 100 Nespressomaskiner…

Endelig kåres vinderen af ”den store påskekurv”.

Den lander hos en kvinde i Thyholm. Værterne nævner hendes fulde navn – og konstaterer straks, at det da vist lige var et brud på GDPR-reglerne.

– Men tusind tak for i aften. Og hav en rigtig god påske!

Jeg vandt ingen påskekurv – og endte også med at glide af på kaffemaskinen, fordi jeg ret beset ikke mangler sådan en. Men det betyder ikke, at jeg gik tomhændet fra aftenens Power-tv-event. For det var en festlig forestilling, hvor jeg følte mig godt underholdt i hyggeligt selskab.

anders buur thomsen | live-shopping | online-salg | power | simon frølich
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Fodbold sælger fjernsyn
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.

Elgiganten udvider med salg af brugte hvidevarer
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.

Lyse udsigter for Black Friday?
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.

Power-åbning skabte kø på 900 meter
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

Power vinder fodbold-sejr
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.

Power overtager 29 svenske butikker
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Vild åbning af Danmarks største elektronikvarehus
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."

Whiteaway med ny CEO
Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".

Trodser krisen: Elektronikkæder åbner nye butikker
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.

Detailhandlen 2022:
Hvor står vi, og hvad er i vente? Et højdepunkt på APPLiA’s branchedag 28. april var debatten med Elgigantens direktør Peter Stedal og Whiteaways chef for e-commerce Jacob Balshøj. De to gjorde status over aktuelle udfordringer og løftede blikket mod fremtidens marked. Her er de vigtigste pointer.


Annonce
Annonce
Annonce