Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.
Hvidevarer er ikke et køb-og-smid væk produkt. Mere end hver anden gang, en forbruger går i markedet for at købe hvidevarer, skyldes det, at det gamle produkt er holdt op med at virke.
Det fremgår af den forbrugerundersøgelse, Epinon har dannet for APPLIA Danmark i september 2022.
For de ældre forbrugere er tallet helt oppe på 61%, hvor det nye produkt erstatter et produkt, der ikke var funktionsdueligt. De yngre forbrugere, 25-35 år, ligger her på 39% og det giver mening, da der logisk set er flere førstegangskøbere i denne gruppe.
Mere end hver fjerde forbruger (27%) overvejer reparation før produktet udskiftes.
Har forbrugerne så vilje til at betale for reparation? Det spurgte Epinion også om – og her er svarene tydelige: der går en smertegrænse ved 1000 kr.
Hver fjerde er villig til at betale mere end 1000 kr. for reparation, mens tre ud af fire kun er friske på reparation, hvis prisen er under 1000 kr. En meget lille andel af forbrugerne er villige til at betale 2000 kr. for reparation.
Epinion har for APPLiA Danmark i september 2022 spurgt 1093 forbrugere om deres adfærd i forhold til hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.
bæredygtighed | forbrugeradfærdLæs også....
Bodil Jørgensen skælder stadig danske forbrugere ud. Dem, der ikke vil høre, og nu også dem, der ikke kan høre...
De høje el- og energipriser vejer tungt i budgettet hos mange danskere. Derfor hjælper Electrolux nu forbrugerne med at vurdere, hvor meget man kan spare ved at skifte til et konkret produkt.
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.