Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.
Over hele Europa bliver der færre professionelle, der kan reparere hvidevarer og elektronik. Ældre montører går på pension – og de unge vælger andre karriereveje. Samtidig stiger kravene fra forbrugere og politikere til, at hvidevarer og elektronik skal kunne repareres.
For at sikre flere reparationer af hvidevarer i fremtiden, har APPLiA Europe nu udgivet årets bog, som er en håndbog for professionelle i reparation af hvidevarer. Arbejdet er inspireret af et projekt i APPLiA Ungarn.
Forbrugernes behov for reparation findes – ligesom de politiske ønsker om retten til at reparere er blevet mere og mere højlydte de senere år. 90% af alle forespørgsler om reparation ender faktisk i, at produktet repareres.
“Forbrugernes ønske om reparation er en tendens, vi skal følge og styrke”, siger Paolo Falcioni, generalsekretær i APPLIA Europe, i forbindelse med udgivelse af bogen.
“Forbrugerne har ikke alene en ret til reparation, men også krav på, at reparationen er den rette”, siger Paolo Falcioni.
Den ny reparationsbog fås både i fysisk form og digitalt, hvor den løbende bliver opdateret. Den findes ikke i dansk version, men på engelsk og de øvrige hovedsprog. Bogen udkom officielt 15. oktober, som er International Repair Day.
bæredygtighed | forbrugeradfærdLæs også....
Bodil Jørgensen skælder stadig danske forbrugere ud. Dem, der ikke vil høre, og nu også dem, der ikke kan høre...
De høje el- og energipriser vejer tungt i budgettet hos mange danskere. Derfor hjælper Electrolux nu forbrugerne med at vurdere, hvor meget man kan spare ved at skifte til et konkret produkt.
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.