SELINA JUUL, som siden 2008 har kæmpet for at gøre kampen mod madspild til en folkebevægelse, er blevet udnævnt til “årets europæer 2020”.
SELINA JUUL, som siden 2008 har kæmpet for at gøre kampen mod madspild til en folkebevægelse, er blevet udnævnt til “årets europæer 2020” af magasinet Reader’s Digest.
Prisen går til en person, som har dedikeret sig til at arbejde med emner som miljø, menneskerettigheder mm.
Påvirkningen fra bl. a. madspildskampagner har haft effekt. Ifølge Miljø og Fødevareministeriet har danske husholdninger i årene 2011-2017 reduceret madspild med 14.000 ton. Der arbejdes med yderligere nationale mål for reduceret madspild i 2030.
madspild | miljøLæs også....
Bodil Jørgensen skælder stadig danske forbrugere ud. Dem, der ikke vil høre, og nu også dem, der ikke kan høre...
De høje el- og energipriser vejer tungt i budgettet hos mange danskere. Derfor hjælper Electrolux nu forbrugerne med at vurdere, hvor meget man kan spare ved at skifte til et konkret produkt.
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.
Hver dag har snart sin sag, men den 29. september gælder det en af de vigtige: Hvordan reducerer vi madspild?
Spiseligt mad, vel at mærke. Ærgerligt, når det er så nemt at gøre noget ved. En af de bedste investeringer du kan foretage i dit køkken, er at anskaffe et Liebherr køleskab med BioFresh. Derved mindsker du både madspild og sparer penge. Liebherrs kvalitetskøleskabe med BioFresh-teknologi giver dine madvarer optimale betingelser, så holdbarheden forlænges, […]
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.