I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne (44 %), der kendte til muligheden for at sammenkoble fx ovn eller vaskemaskine med en smartphone.
I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne (44 %), der kendte til muligheden for at sammenkoble fx ovn eller vaskemaskine med en smartphone.
Dette har ændret sig markant. I dag erklærer 83 %, at de kender til dette.
Vil forbrugerne så betale for alt det smarte? Her deler svarene sig markant efter aldersgruppe: 54 % af de unge forbrugere er klar til at betale ekstra – mod kun 11 % af de ældre.
forbrugeradfærdLæs også....
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.
Norge har haft det i årevis - og nu får Danmark det også: en pris for årets bedste produkter inden for hvidevarer og elektronik.
Markedet 2024 er ikke kommet flyvende fra start. April-afsætningen for hårde hvidevarer i Danmark var dog, isoleret set og målt med APPLiA Danmark markedsdata, opløftende. En fremgang på 8% i værdi og 10,6% i styksalg.