27. juli 2022  |   Branchenyt

Smeg og Galileo samlede familien

Det var som at se familien igen – efter at den i lang tid ikke havde været samlet.

Branchenyt
27. juli 2022  |   af Henrik Egede

STOCKHOLM

På den sidste dag i marts inviterede den italienske producent SMEG til event og produktpræsentation i Stockholm.

Den store nyhed var en ny ovn-serie under navnet Galileo. Hermed melder SMEG sig klar i markedet for multifunktionelle ovne, der både inkluderer traditionel ovn, 100 procent dampfunktion og mikrobølgeovn.

SMEG vil igen, som virksomheden har gjort gennem de seneste 70 år, kombinere teknologi og design.

– Tiden med tre ovntyper i køkkenet er ovre. Nu er det tid at samle funktionerne i én ovn, der har flere funktioner på samme tid. Damp, mikro og den traditionelle ovn, lød det ved præsentationen.

SMEG præsenterede den nye produktlinje – og det gav anledning til, at nøglepersoner fra retail-branchen og køkkenkæderne i Norden igen kunne samles. Stedet var Fotografiska Museet i Stockholm, og gensynsglæden var, som ofte ved familietræf, stor.

Se flere detaljer om Galileo-ovnene på: www.galileo.smeg.dk

Fire modeller

Der er fire varianter i Galileo-porteføljen:

• Steam One: Traditionel og op til 40 procent dampfunktion.
• Steam 100: Traditionel og op til 100 procent dampfunktion.
• Steam 100 Pro: Som Steam 100, men med sous vide-funktion.
• Speed Wave XL: Ekstra stor model med traditionel ovn, dampfunktion og mikrobølgeovn.

SMEG

• Er en italiensk producent, stiftet i 1948 med udgangspunkt i Guastalla, Norditalien.

• Har de senere år ekspanderet i Norden og har i dag 60 medarbejdere i de nordiske lande. Det nordiske hovedkontor ligger i Malmø.

fotografiska museet | galileo | smeg
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Skæddersøm og frit farvevalg
Vores emhætter er håndlavede produkter, som giver næsten ubegrænsede muligheder for at forme en emhætte efter din personlige stil.

Skoleflyt
I en tid, hvor forbrugere og politikere råber på "ret til reparation", har Danmark stået uden officielt tilbud om efteruddannelse til reparatør af hvidevarer og elektronik.

Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.

Lyd og støjniveau
Støjforurening er et relativt begreb. Alt fra et jetfly der letter eller din kollega drikker kaffe. I køkkenet er det den larmende emhætte, der kan ødelægge den kulinariske oplevelse, men sådan behøver det ikke være. Vi bliver ofte spurgt, hvad der er vigtigere i forhold til emhætten. Er det sug kapaciteten eller lyden?

Upoleret showroom hos F&H
En rå fabriksbygning i Glostrup ved København danner rammen om et nyt og charmerende showroom for F&H Group.

Danskerne spenderer mere på køkkenrenovering
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

AI allerede
AI (Artificiel Intelligens) fremstår ofte som noget fjernt, der er skabt af og for rumvæsener.

Færre skrammer i krisen
Grønland har fået færre økonomiske skrammer i krisen end andre

Den nordligste Elgiganten
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.

Med Danmark som skyggemarked
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".