15. marts 2021  |   Politik  |   Bæredygtighed

Smertegrænse for reparation

Kun 2% vil reparere, hvis det koster mere end 50% af nyprisen …

Bæredygtighed
15. marts 2021  |   af Henrik Egede

Vaskemaskinen er i stykker – kan det betale sig at reparere? Hvor går smertegrænsen?

Det ved vi nu mere om efter en undersøgelse foretaget af Forbrugerrådet Tænk i efteråret 2020.

“Hvor meget er du villig til at betale for en reparation i forhold til at købe nyt?”, lød spørgsmålet til 1076 forbrugere.

Svaret var klart. Næsten 70% af forbrugerne er villige til at betale op til 30% af nyprisen for at få et produkt repareret.

Derefter svinder betalingsviljen hurtigt ind. Kun 2% vil gå så langt, at de vil betale 50% eller mere af nyprisen for en reparation.

Undersøgelsen er offentliggjort i Forbrugerrådet Tænks blad.

forbrugerrådet tænk | reparation
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Ikke fucke med batterierne – nu på tegnsprog
Bodil Jørgensen skælder stadig danske forbrugere ud. Dem, der ikke vil høre, og nu også dem, der ikke kan høre...

Se hvad du kan spare på energirigtige hvidevarer
De høje el- og energipriser vejer tungt i budgettet hos mange danskere. Derfor hjælper Electrolux nu forbrugerne med at vurdere, hvor meget man kan spare ved at skifte til et konkret produkt.

Reparation: max 1000 kr
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.

De’Longhi præsenterer nyt bæredygtighedsmanifest
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.

Retten til den rette reparation
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.

Hildebrandts helikopter
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.

Dialog med de unge
APPLiA Europe har fået ny, meget klimabevidst formand.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Butikskæder satser på bæredygtighed
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.

Klima: unge vil selv
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.

Lang levetid er den ultimative bæredygtighed
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.


Annonce