På årets IFA-messe præsenterede TCL et udvidet produktsortiment, som er designet til at revolutionere hjemmeunderholdning. Blandt andet i kraft af et nyt samarbejde med Bang & Olufsen.
Det første produkt i samarbejdet mellem kinesiske TCL og danske Bang & Olufsen er Pro-versionen af TCL NXTFRAME TV. Modellen har en trådløs soundbar og subwoofer fra Bang & Olufsen, så lyden er justeret og testet for at opfylde B&Os høje standarder.
– Dette samarbejde åbner nye muligheder for begge brands. Gennem samarbejdet giver vi TCL’s kunder lydoplevelser, der forbedrer den samlede produktoplevelse. Samtidig er dette endnu et bevis på vores engagement i at udvide vores aktiviteter inden for licenspartnerskaber, siger Duncan McCue, der er B&O’s Vice President of Business Development and Strategic Partnerships.
– Vi er begejstrede for potentialet i dette partnerskab. Ved yderligere at integrere Bang & Olufsens ekspertise håber vi at kunne rykke grænserne for hjemmeunderholdning og udforske mere avancerede lydsystemer og innovative funktioner, som vil give vores brugere en forbedret oplevelse. Hos TCL er vi fast besluttede på at udvikle os og levere det bedste inden for teknologi og design til vores forbrugere, siger Stefan Streit, CMO hos TCL Europe.
TCL NXTFRAME TV beskrives som et alsidigt kunstværk, hvor rammerne kan tilpasses. Skærmen kan vise digitale kunstværker, når man ikke ser tv. Med en tykkelse på kun 27,9 mm, uden behov for en ekstern tilslutningsboks, integreres den let i hjemmets indretning.
Flere tv-nyheder
TCL præsenterede flere nye tv på årets IFA-messe.
TCL X11H-serien kombinerer Mini LED og QLED for overlegen 4K HDR-billedkvalitet. Med 6500 nits lysstyrke og 144Hz Motion Clarity Pro får man en levende og skarp billedoplevelse. Serien er perfekt til gamere og inkluderer Game Master Pro 3.0, 240Hz Game Accelerator og FreeSync Premium Pro for en responsiv spiloplevelse. Skærmene har Google TV med nem stemmestyring, og de integrerede 6.2.2 Dolby Atmos-højttalere og subwoofere leverer en medrivende lydoplevelse.
C765-serien tilbyder en førsteklasses hjemmebiograf med 4K HDR Premium og 144Hz Motion Clarity Pro, som gør den optimal til film, sport og spil. Game Master Pro 3.0, FreeSync Premium Pro og Dolby Vision IQ garanterer en oplevelse af høj kvalitet. Med Google TV og Onkyo Dolby Atmos-højttalere leverer den både stil og smart funktionalitet i størrelser fra 55 til hele 98 tommer.
Stærke soundbars
Som supplement til de nye skærme lancerer TCL nye soundbars, som giver en omsluttende lydoplevelse, der fylder hele rummet.
TCL Q85 Series Soundbar leverer kraftfuld 7.1.4-kanals lyd med RAY-DANZ Dolby Atmos og 860W udgangseffekt for et ultrabredt lydbillede og dyb bas, forstærket af AI Sonic-Adaptation for optimeret ydeevne.
TCL Q75 Series Soundbar med 5.1.2 kanaler og 620W effekt har også RAY-DANZ og Dolby Atmos for en filmisk oplevelse.
Begge soundbars tilbyder problemfri integration med TCL-tv.
Læs også....
Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på Powers hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, de havde aftalt et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være Powers direktør – og bestilt tusindvis af varer i Kina.
IFA fylder 100 og tech-messen er i live. Måske kunne messen næste år gå et spadestik dybere.
At gøre den ny kunde til stamkunde er drømmen for producenter og forhandlere. Men det er svært ...
Danske Thermex er på IFA for første gang - og er "pretty geeky" omkring luftudskiftning.
Fynske Ztove debuterer på IFA med en produktnyhed, en kogebog og en vision om madlavning ved præcis temperatur.
Samsung indtog i dag scenen ved IFA for at sprede budskabet om "AI for alle." Visionen er at demokratisere AI ved at gøre den tilgængelig, så flere mennesker får glæde af teknologien.
Enkle hvidevarer kan give noget af den klarhed, forbrugerne efterspørger.