30. august 2022  |   Politik  |   Købelov

Undgå greenwashing

Forbrugerombudsmanden udgiver kvikguide til virksomheder om greenwashing. Undgå vildledende markedsføring med miljøudsagn.

Købelov
30. august 2022  |   af Henrik Egede

Forbrugerombudsmanden har i december 2021 færdiggjort en kvikguide til virksomheder, der vil undgå vildledende markedsføring med miljøudsagn.

“Som forbrugere skal vi kunne stole på virksomhedernes oplysninger om deres produkters påvirkning af miljøet. Hvis ikke, kan de virksomheder, der investerer i en grøn omstilling af deres produktion, få sværere ved at afsætte deres ofte dyrere produkter”, skriver forbrugsombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i sin årsberetning for 2020/2021.

Forbrugerombudsmanden har i disse år øget tilsyn med greenwashing og har af samme årsag fået forøget bevillingen, så flere sager kan tages op.

christina toftegaard nielsen | forbrug | forbrugerombudsmanden | grøn markedsføring
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Ny købelov med uændret reklamationsret
Forbrugerens ret til reklamation vil i Danmark fortsat være to år.

I Forbrugerklagenævnet
APPLiAs direktør i Forbrugerklagenævnet 2021-2024

Ingen grøn effekt
Længere reklamationsret har ingen grøn effekt


Annonce
Annonce