Forbrugerombudsmanden udgiver kvikguide til virksomheder om greenwashing. Undgå vildledende markedsføring med miljøudsagn.
Forbrugerombudsmanden har i december 2021 færdiggjort en kvikguide til virksomheder, der vil undgå vildledende markedsføring med miljøudsagn.
“Som forbrugere skal vi kunne stole på virksomhedernes oplysninger om deres produkters påvirkning af miljøet. Hvis ikke, kan de virksomheder, der investerer i en grøn omstilling af deres produktion, få sværere ved at afsætte deres ofte dyrere produkter”, skriver forbrugsombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i sin årsberetning for 2020/2021.
Forbrugerombudsmanden har i disse år øget tilsyn med greenwashing og har af samme årsag fået forøget bevillingen, så flere sager kan tages op.
christina toftegaard nielsen | forbrug | forbrugerombudsmanden | grøn markedsføringLæs også....
Forbrugerens ret til reklamation vil i Danmark fortsat være to år.