8. oktober 2021  |   Kort nyt

Unge vil betale for smart

I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne, der havde hørt om muligheden for at sammenkoble en ovn eller en vaskemaskine til en smartphone.

Kort nyt
8. oktober 2021  |   af Henrik Egede

I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne, der havde hørt om muligheden for at sammenkoble en ovn eller en vaskemaskine til en smartphone.

Dette har ændret sig markant. I dag erklærerr 83% af alle forbrugere, at de kender til dette.

Vil forbrugerne så betale for det smarte? Her deler svarene sig markant i aldersgrupper. 54% af unge forbrugere (25-35 år) er klar til at punge for det smarte, mens kun 11% af de ældre forbrugere (over 1 år) er det.

Tallene stammer fra Epinions forbrugerundersøgelse 2021 for APPLiA. 

epinion | forbrugeradfærd
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Soundbar i superligaen
Samsungs nye soundbar, Q995D, er rettet mod kræsne tv-seere – og ikke mindst: lyttere.

To nye i Retur-familien
APPLiA Danmark og Elektronikbranchen var blandt stifterne af den kollektive ordning El-retur i 2005.

APPLiA datoer i 2024
APPLIA Danmark er klar med sine medlemsaktivteter i 2024.

Madspild: ny bestyrelse  
Kampen mod madspild er ikke slut.

Black Week slog rekorder
Black Friday 2023 var udfordret - og forventningerne var på forhånd beskedne.

“Viking Dinner” på CES 2024
CES (Consumer Electronics Show) kører i dagene 8.-12. januar i Las Vegas.

Bang & Olufsen ind i Elektronikbranchen
Bang & Olufsen (B&O) har valgt fra 1. januar 2024 at være medlem af Elektronikbranchen.dk

September uden markedsløft
September 2023 blev tiende måned i træk, der præsterede under niveau sammenlignet med sidste år .

Elgiganten med plus i perfekt storm
Elgiganten er tilfreds med at kunne præstere et positivt årsregnskab for 2022-2023. 

Nilfisk på Marmormolen
Nilfisk, et af APPLiA Danmarks danske medlemmer, er netop flyttet ind i hovedkontor.

Forbrugerne: pæne køkkener
OK Køkkenrenovering fortæller, at den gennemsnitlige ordre er vokset med 10 % i første kvartal af 2023.


Annonce