15. oktober 2021  |   Branchenyt  |   Marked

Vækst – men dyk

Første halvår af 2021 var igen-igen en ”all-time high” i forhold til tidligere år.

Marked
15. oktober 2021  |   af Henrik Egede

AFSÆTNINGEN AF SKÆRME OG AUDIOUDSTYR (højttalere mv.) steg markant – også i 2021 i forhold til 2020. År til dato er afsætningen af skærme ifølge GfK vokset med 41 %, mens afsætningen af AV-udstyr voksede med 15 % målt i værdi.

Hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater sælger også fortsat godt. Væksten på hvidevarer år-til-dato i værdi er på 16 %, mens væksten på små husholdningsapparater ligger på 15 %.

Både for hvidevarer og forbrugerelektronik gælder, at juli i år havde et lille dyk i forhold til 2020. Lad os se, om den positive hovedtendens fortsætter i efteråret.

forbrugeradfærd | markedsdata | mda | sda
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Markedet har lagt sig – og dog…
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.

Witt runder en milliard i omsætning
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

At flashe rengøringen
Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Dome & Domæne
Innovation? Det er der da ikke meget af inden for hvidevarebranchen ...?

Acceleration
For nylig hørte jeg en forsker sige, at vi nu lever i "accelerationssamfundet".

Black Friday blev til Black Week
Black Friday er vokset til en hel uge.

Power varsler prisstigninger
Højere transportomkostninger, udfordringer med at skaffe varer og komponenter og en eksplosion i energipriser.

Whiteaway satser i Sverige
Danske Whiteaway Group har ambition om i år at runde en salgsmilepæl på 3 mia. kroner.