Første halvår af 2021 var igen-igen en ”all-time high” i forhold til tidligere år.
AFSÆTNINGEN AF SKÆRME OG AUDIOUDSTYR (højttalere mv.) steg markant – også i 2021 i forhold til 2020. År til dato er afsætningen af skærme ifølge GfK vokset med 41 %, mens afsætningen af AV-udstyr voksede med 15 % målt i værdi.
Hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater sælger også fortsat godt. Væksten på hvidevarer år-til-dato i værdi er på 16 %, mens væksten på små husholdningsapparater ligger på 15 %.
Både for hvidevarer og forbrugerelektronik gælder, at juli i år havde et lille dyk i forhold til 2020. Lad os se, om den positive hovedtendens fortsætter i efteråret.
forbrugeradfærd | markedsdata | mda | sdaLæs også....
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.
Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.
Norge har haft det i årevis - og nu får Danmark det også: en pris for årets bedste produkter inden for hvidevarer og elektronik.
Markedet 2024 er ikke kommet flyvende fra start. April-afsætningen for hårde hvidevarer i Danmark var dog, isoleret set og målt med APPLiA Danmark markedsdata, opløftende. En fremgang på 8% i værdi og 10,6% i styksalg.