Første halvår af 2021 var igen-igen en ”all-time high” i forhold til tidligere år.
AFSÆTNINGEN AF SKÆRME OG AUDIOUDSTYR (højttalere mv.) steg markant – også i 2021 i forhold til 2020. År til dato er afsætningen af skærme ifølge GfK vokset med 41 %, mens afsætningen af AV-udstyr voksede med 15 % målt i værdi.
Hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater sælger også fortsat godt. Væksten på hvidevarer år-til-dato i værdi er på 16 %, mens væksten på små husholdningsapparater ligger på 15 %.
Både for hvidevarer og forbrugerelektronik gælder, at juli i år havde et lille dyk i forhold til 2020. Lad os se, om den positive hovedtendens fortsætter i efteråret.
forbrugeradfærd | markedsdata | mda | sdaLæs også....
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.
Trods krise og krig: sidste år var et godkendt salgsår for hvidevarer – men der er store variationer i tallene.
Endnu for tidligt at tale om et vendepunkt. Men det globale marked for hvidevarer og elektronik bliver positivt inden udgangen af 2023, spår GfK
Branchen for hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater er kommet gennem skiftende konjunkturer og corona med skindet på næsen.
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.