“Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj.”
Ordene kommer fra Power-chef, Jesper Boysen, der i et indlæg på LinkedIn opsummerer succesen således:
- Vi har åbnet Danmarks største elektronik- og hvidevarebutik.
- Vi har omsat for 36 millioner kroner på åbningsdagen. En rekordomsætning ikke bare i Danmark, men i hele Norden.
- Totalomsætningen for hele åbningsweekenden er 47 millioner kroner. Det er også ny rekord.
- Vi har som de første i ikke bare Danmark, men hele Europa, sammensmeltet en fysisk butiksåbning med et online TikTok-liveevent, hvor vi havde 10 content creators til at sælge og sende live til deres følgere fra et specialbygget studie midt i butikken.
4000 i kø
Der var spænding på forhånd, men sidste uges åbning af POWER Ishøj – der nu har status som Danmarks største varehus for elektronik og hvidevarer – gjorde efter få timer alle bekymringer om danskernes manglende købevillighed til skamme.
Den første kunde lagde sig i kø onsdag aften – 33 timer inden åbningen – og da snoren blev klippet præcis klokken 6, stod knap 4000 mennesker samlet i køen. Vejdirektoratet meldte trafikkaos via radioen, fordi bilkøen strakte sig så langt, at trafikken gik i stå ved afkørsel 26 på den nærliggende motorvej. Af samme grund cirklede tre motorcykelbetjente rundt blandt bilerne.
– Det har været kontrolleret kaos, men alt er foregået med højt humør fra både kunder og myndigheder. Og stor tak til politiet, som guidede vores kunder på bedste vis, siger Jesper Boysen.
TikTok trak kunder
Resten af dagen i Ishøj bød på besøg af E-sport-holdet Astralis, og fra klokken 13-19 var podcastværterne Hav og Kamal værter for Europas største TikTok-liveevent. Her solgte ni TikTok’ere varer til deres følgere, mens de sendte live fra et specialbygget studie midt i den nye butik. Det var første gang, at POWER smeltede liveshopping og en fysisk butiksåbning sammen, og perspektiverne er vidtrækkende, mener Jesper Boysen:
– Vi er stadig i gang med at bearbejde erfaringer og tal fra showet, og så snart, de ligger klar, lover jeg at dele dem med jer. Men jeg kan sige, at vi i løbet af de godt fem timer, som TikTok-showet varede, nåede op på intet mindre end 2,2 millioner likes. Og jeg oplevede rigtig mange yngre kunder, som dukkede op i butikken, kun fordi, de havde hørt om det på TikTok.
powerLæs også....
Trods udfordrende markedsvilkår har Whiteaway Group løftet omsætningen fra forrige regnskabsår og vundet markedsandele på tværs af Danmark, Sverige og Norge.
En ny undersøgelse viser, hvilke tilbudsvarer danskerne søger efter her i ugerne op til Black Friday. Der er masser af husholdningsapparater og hvidevarer på ønskelisten. Og gæt engang, hvilket apparat der indtager førstepladsen...
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.