Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst “til næste niveau”.
Whiteaway Group, en af de store aktører inden for salg af hvidevarer i Skandinavien, har udnævnt ny CEO.
Ny CEO er Thomas Zeihlund, som får ansvar for at sætte ekstra fart på ambitionerne og tage hvidevarekoncernen “til næste niveau”.
I årsregnskabet for 2021-/2022 kunne Whiteaway Group præstere en samlet omsætning på 2,4 mia DKK og et resultat efter skat på 53 mio. DKK. Ambitionen for de kommende år er vækst på alle markeder og kanaler.
Thomas Zeihlund kommer med en baggrund i ledende stillinger hos bl. a. ISS Group, Telenor, Microsoft og senest TooGoodToGo. Han erstatter som CEO Esben Aabenhus, der har ønsket at undersøge andre karrieremuligheder, men som i første omgang virker i Whiteaway Group året ud.
Whiteaway Group sælger, distribuerer og monterer hvidevarer og andre produkter til private hjem i hele Danmark, Norge og Sverige. De primære brands er foruden Whiteaway Skousen og Tretti. Koncernen beskæftiger, med hovedkontor i Risskov ved Århus, i alt 280 ansatte.
Læs også....
Power slog både rekord og forventninger, da kæden 4. oktober åbnede sin nye butik i Odense. Salget på åbningsdagen rundede 51 millioner kroner.
Elektronik- og hvidevarekæden Power har politianmeldt konkurrenten for ”omfattende fusk med førpriser”.
Power forventer 20 % stigning i tv-salget under sommerens EM i fodbold. Erfaringen viser nemlig, at store sportsbegivenheder gør underværker for tv-salget.
For få måneder siden lancerede Elgiganten konceptet "Ny Start", der hidtil kun har dækket over salg af brugte telefoner. Nu udvider elektronikkæden med salg af brugte hvidevarer.
Ny undersøgelse fra Dansk Industri viser, at detailhandlerne kan se frem til en god Black Friday – især når det gælder elektronik og el-udstyr.
Shoppingcentret Rødovre Centrum fik ny elektronik- og hvidevarebutik den 27. oktober, da Power åbnede sin butik nr. 26. Interessen fra kunderne var så stor, at omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.
Elektronik- og hvidevarekæden Power fik torsdag medhold i en sag, kæden havde anlagt mod DBU. Sagens kerne var, om Power krænkede DBU's rettigheder i sin markedsføring op til seneste EM i fodbold. Afgørelsen kan få stor betydning for hele branchen.
Elektronikkæden Power udvider med 29 svenske butikker fra den tyske koncern MediaMarkt. Med opkøbet har Power fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.