4. januar 2023  |   Branchenyt

Witt investerer i nærvær og flot design

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre. Digitale distraktioner, forhastet tempo og […]

Branchenyt
Sponseret indhold
4. januar 2023  |   af Witt

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre.

Digitale distraktioner, forhastet tempo og for høje ambitioner spærrer for fordybelse og kvalitetstid mellem børn og deres forældre. by KlipKlap producerer møbler, der lægger op til leg og nærvær mellem børn og voksne. Filosofien er, at møbler får et længere liv, når de opfordrer til en multifunktionel måde at leve på. Den filosofi er Witt med på. Så meget, at distributionsvirksomheden har valgt at investere i virksomheden.

”Brandet og produkterne passer perfekt ind den filosofi, vi arbejder efter,” fortæller Investment Director Kasper Witt: ”Originalt, stilfuldt design kombineret med ekstrem høj kvalitet og holdbarhed.”

Et multifunktionelt eventyr

Virksomheden ’by KlipKlap’ blev stiftet tilbage i 2011 med en vision om at designe funktionelle møbler og tilbehør til hjemmet i holdbare materialer og med et stilfuldt udtryk. Eventyret tog sin begyndelse, da en dansk mor forgæves ledte efter et behageligt underlag til tumletid med sin lille søn. Til sidst designede hun sin egen tumlemadras, som udover at løse problemet også fungerede som et perfekt værktøj til at stimulere hendes søns motoriske udvikling, og som samtidig styrkede deres samhørighed.

Madrassen blev så populær blandt venner og familie, at hun snart begyndte at producere flere prototyper af designet. Hun opdagede snart, hvilket potentiale det alsidige møbel rummede, og dette blev starten på by KlipKlap. I dag har det originale design udviklet sig til en hel serie af produkter, og for mange danskere er by KlipKlap et ikon indenfor multifunktionelle møbler.

Perfekt match

Den danske mor er stifteren af by KlipKlap, Pia Dam Lauritsen. Om samarbejdet med Witt fortæller hun: ”Vi har et stort ønske om, at endnu flere i hele verden skal have glæde og gavn af by KlipKlap, og her kan Witt hjælpe med deres tungtvejende erfaring inden for salg og distribution.”

”Vores forskellige styrker udgør det perfekte know-how match. by KlipKlap har fingeren på pulsen i forhold til produktkendskab, designudvikling og formgivning, og vi tager os af distributionen. Samarbejdet skulle også gerne sikre ressourcer til udvikling af sortimentet med nye kvalitetsprodukter i by KlipKlap-universet,” fortæller Kasper Witt

Witt og by KlipKlap glæder sig til at få mere nærvær og flot design ind i flere hjem verden over – et design, der følger med tiden og livet. Forbrugerne investerer ikke kun i funktionelle og smukke møbler, når de køber by KlipKlap, men også i glæde og gode minder, der varer hele livet.  

For yderligere informationer:

Kasper Witt, Investment Director Witt

kw@witt.dk

Pia Lauritsen, CEO by KlipKlap

pl@byklipklap.dk

Peter Balle, Sales & Product Manager Witt

pba@witt.dk

Link til højopløselige billeder:

https://ecatalogs.plytix.com/5a575101db2c857261171121

Af Witt

Nøgleordene for Witt er høj kvalitet, innovation og nyeste teknologi. Designet er skandinavisk, og stilen tidløs og minimalistisk.

I 1993 startede Allan Witt sin hvidevare­virksomhed, som sidenhen er ekspanderet kraftigt. I dag er Witt kendt for sit brede, innovative og spændende produkt­sortiment - og ikke mindst som et stort, anerkendt brand på hvidevaremarkedet.

Witt står også bag en serie af kvalitets­produkter til dit køkken, specielt designet med nordisk æstetik for øje. Bygget til at holde og se godt ud hele vejen!

Witt distribueres og forhandles i Danmark, Norge, Sverige, Finland, England, Irland, Belgien, Holland og Luxembourg.

børn | branchenyt | deisgn | nærvær
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Bosch-Siemens ser lyst på fremtiden
Den 11. april løftede selskabet sløret for regnskabsåret 2023 med en omsætning på 14,8 milliarder euro. Som ventet er det lavere end under corona-boomet, men BSH vandt vigtige markedsandele og venter fremgang.

APPLiA Markedsdata bliver nordiske  
APPLiA (og tidligere FEHA) har i mere end 30 år leveret grundlæggende markedsdata om afsætningen i det danske marked til sine medlemmer.

Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

75 år med hvidevarer i St. Ajstrup   
I 1949 blev købmanden i den nordjyske landsby St. Ajstrup til en brugsforening. Senere blev den til Køkken- og Hvidevarebrugsen - i dag en virksomhed (JKE Design) med 40 ansatte og butikker fordelt på fire adresser i Brønderslev, Aalborg, Viborg og Store Ajstrup.

Ombudsmand på tur 
Den ny forbrugerombudsmand, Torben Jensen, er i maj-juni på tur, hvor aktuelle emner tages op med deltagere fra erhvervslivet.

Alfred på årsmøde  
Alfred Josefsen, tidligere direktør for Irma, er hovedtaler på APPLiA Danmarks årsmøde, som finder sted torsdag den 18. april på Konferencecenter KolleKolle i Værløse.

Whiteaway får ny CEO
Ny CEO for Whiteaway Group bliver nuværende CFO, Jonas Hald Johansen. Han afløser Thomas Zeihlund, som forlader virksomheden for at komme tættere på sin familie i Hillerød.

Bedre indeklima hele året rundt
Duux tilbyder en lang række funktionelle samt effektive produkter til forbedring og kontrol af luftkvalitet og indeklima. Sortimentet omfatter blandt andet luftrensere, luftfugtere, vifter og ventilatorer, alt i et iøjnefaldende, smukt og elegant design.

Stærke branche-brands 
Samsung er sjette-stærkeste brand i Danmark på tværs af alle brancher - og Elgiganten blev nummer seks over de virksomheder, der har forbedret deres brand mest.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

EICO med trivsel
Mindre virksomheder har også brug for at arbejde med trivsel. Nordjyske EICO har gjort dette.


Annonce