4. januar 2023  |   Branchenyt

Witt investerer i nærvær og flot design

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre. Digitale distraktioner, forhastet tempo og […]

Branchenyt
Sponseret indhold
4. januar 2023  |   af Witt

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre.

Digitale distraktioner, forhastet tempo og for høje ambitioner spærrer for fordybelse og kvalitetstid mellem børn og deres forældre. by KlipKlap producerer møbler, der lægger op til leg og nærvær mellem børn og voksne. Filosofien er, at møbler får et længere liv, når de opfordrer til en multifunktionel måde at leve på. Den filosofi er Witt med på. Så meget, at distributionsvirksomheden har valgt at investere i virksomheden.

”Brandet og produkterne passer perfekt ind den filosofi, vi arbejder efter,” fortæller Investment Director Kasper Witt: ”Originalt, stilfuldt design kombineret med ekstrem høj kvalitet og holdbarhed.”

Et multifunktionelt eventyr

Virksomheden ’by KlipKlap’ blev stiftet tilbage i 2011 med en vision om at designe funktionelle møbler og tilbehør til hjemmet i holdbare materialer og med et stilfuldt udtryk. Eventyret tog sin begyndelse, da en dansk mor forgæves ledte efter et behageligt underlag til tumletid med sin lille søn. Til sidst designede hun sin egen tumlemadras, som udover at løse problemet også fungerede som et perfekt værktøj til at stimulere hendes søns motoriske udvikling, og som samtidig styrkede deres samhørighed.

Madrassen blev så populær blandt venner og familie, at hun snart begyndte at producere flere prototyper af designet. Hun opdagede snart, hvilket potentiale det alsidige møbel rummede, og dette blev starten på by KlipKlap. I dag har det originale design udviklet sig til en hel serie af produkter, og for mange danskere er by KlipKlap et ikon indenfor multifunktionelle møbler.

Perfekt match

Den danske mor er stifteren af by KlipKlap, Pia Dam Lauritsen. Om samarbejdet med Witt fortæller hun: ”Vi har et stort ønske om, at endnu flere i hele verden skal have glæde og gavn af by KlipKlap, og her kan Witt hjælpe med deres tungtvejende erfaring inden for salg og distribution.”

”Vores forskellige styrker udgør det perfekte know-how match. by KlipKlap har fingeren på pulsen i forhold til produktkendskab, designudvikling og formgivning, og vi tager os af distributionen. Samarbejdet skulle også gerne sikre ressourcer til udvikling af sortimentet med nye kvalitetsprodukter i by KlipKlap-universet,” fortæller Kasper Witt

Witt og by KlipKlap glæder sig til at få mere nærvær og flot design ind i flere hjem verden over – et design, der følger med tiden og livet. Forbrugerne investerer ikke kun i funktionelle og smukke møbler, når de køber by KlipKlap, men også i glæde og gode minder, der varer hele livet.  

For yderligere informationer:

Kasper Witt, Investment Director Witt

kw@witt.dk

Pia Lauritsen, CEO by KlipKlap

pl@byklipklap.dk

Peter Balle, Sales & Product Manager Witt

pba@witt.dk

Link til højopløselige billeder:

https://ecatalogs.plytix.com/5a575101db2c857261171121

Af Witt

Nøgleordene for Witt er høj kvalitet, innovation og nyeste teknologi. Designet er skandinavisk, og stilen tidløs og minimalistisk.

I 1993 startede Allan Witt sin hvidevare­virksomhed, som sidenhen er ekspanderet kraftigt. I dag er Witt kendt for sit brede, innovative og spændende produkt­sortiment - og ikke mindst som et stort, anerkendt brand på hvidevaremarkedet.

Witt står også bag en serie af kvalitets­produkter til dit køkken, specielt designet med nordisk æstetik for øje. Bygget til at holde og se godt ud hele vejen!

Witt distribueres og forhandles i Danmark, Norge, Sverige, Finland, England, Irland, Belgien, Holland og Luxembourg.

børn | branchenyt | deisgn | nærvær
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Hvidevarer tilbage i byens centrum
Miele åbnede 31. august sit nye Experience Center i København. Miele vil nudge og uddanne forbrugeren til bedre brug af produkterne.

Lyd og støjniveau
Støjforurening er et relativt begreb. Alt fra et jetfly der letter eller din kollega drikker kaffe. I køkkenet er det den larmende emhætte, der kan ødelægge den kulinariske oplevelse, men sådan behøver det ikke være. Vi bliver ofte spurgt, hvad der er vigtigere i forhold til emhætten. Er det sug kapaciteten eller lyden?

Upoleret showroom hos F&H
En rå fabriksbygning i Glostrup ved København danner rammen om et nyt og charmerende showroom for F&H Group.

Danskerne spenderer mere på køkkenrenovering
I en tid, hvor mange ellers holder igen med store forbrugsgoder, vokser ordrestørrelsen hos landets største køkkenrenoveringskæde. Ofte ryger der et par nye hvidevarer med i opgraderingen.

Power-eksperiment: Tilbudsaviser giver stadig mening
De koster dyrt i penge og papir, og der findes et hav af digitale alternativer. Men nu har Power-kæden testet effekten af de fysiske tilbudsaviser, og konklusionen er klar.

AI allerede
AI (Artificiel Intelligens) fremstår ofte som noget fjernt, der er skabt af og for rumvæsener.

Færre skrammer i krisen
Grønland har fået færre økonomiske skrammer i krisen end andre

Den nordligste Elgiganten
Butikschefen er fritidsfanger - og det er mange af kunderne også. Hvidvare-Nyt har besøgt Elgiganten i nordgrønlandske Ilulissat.

Med Danmark som skyggemarked
Den grønlandske forbruger er tålmodig. Salg af hvidevarer og elektronik på verdens største ø er da også "business as unusual".

Hvidt & Frit vinder frem i mat marked
Trods generel afmatning har Hvidt & Frit vundet markedsandele, og kædedirektør Jørgen Højlund glæder sig over endnu et flot regnskab.

Usikre tider – ikke umulige
2023 kan blive bedre end 2022. Det var en overraskende påstand, analysehuset GfK kom med.