22. juni 2022  |   Branchenyt  |   Marked

Witt runder en milliard i omsætning

Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

Marked
22. juni 2022  |   af Søren Bang Hansen

På trods af leveringsproblemer, høje fragtpriser og covid-19 leverer Witt også i 2021 et imponerende regnskab. Overskuddet efter skat lyder på 112 millioner.

– Vi er ovenud tilfredse. Vores stigende eksport, store bredde i produktporteføljen samt en kæmpe indsats af alle medarbejdere har været medvirkende til, at vi har nået et historisk højt resultat, siger adm. direktør Claus Tange.

Som forklaring på det gode resultat fremhæver han virksomhedens satsning på det europæiske marked og et stigende salg af elektriske løbehjul og elcykler. Virksomhedens egne Witt-produkter, og eksklusive indbygningsprodukter til køkkensegmentet, har også bidraget til rekord-omsætningen – ligesom et betydeligt boost i medarbejderstaben.

– Vi har med glæde kunnet ansætte yderligere 27 nye medarbejdere, så vi nu er oppe på i alt 167 medarbejdere, som har været medvirkende til, at vi har kunnet ekspandere i de forskellige lande, siger Claus Tange.

Nye investeringer

Witt har valgt at geninvestere millioner i et nyt lager, et moderne serviceværksted og et testcenter til optimering af service over for kunderne. I den mere spektakulære afdeling har Witt åbnet et fitnessstudie på 900 kvadratmeter – og en kuppelformet gourmetrestaurant, der ifølge Witt giver god synergi til firmaets mange husholdningsprodukter.

– Vi ønsker fortsat at være innovative og fremsynede og har valgt at satse på design og udvikling af nye produktkategorier, som vi lancerer i løbet af 2022. Vi skal være et skridt foran, selv om vi også er realistiske med hensyn til den stigende inflation, manglende købekraft og leveringsproblematikker, som kan påvirke omsætningen i 2022. Men vi har optimismen og troen på, at vores visioner og planer nok skal lykkes, siger Claus Tange.

claus tange | innovation i hvidvarebranchen | witt
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

2025 i spåkuglen 
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Black Friday blev god 
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.

Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.

Breddesport 
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.

Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.

Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.