15. juni 2024  |   Branchenyt  |   Marked

Witt satser på træningsudstyr

Distributionen af træningsmaskiner fra Total Gym overtages af Witt, som hermed bekræfter sin status som et af de mest alsidige medlemmer af APPLiA Danmark.

Marked
15. juni 2024  |   af Søren Bang Hansen

Træning med egen kropsvægt vinder mere og mere ind på det danske træningsmarked. Den tendens har Witt Sport & Performance set – og med overtagelsen af Total Gyms træningsmaskiner udvider de porteføljen med markedets pionerer inden for området.
Total Gym har produceret og leveret specielle træningsmaskiner til både det professionelle og private marked siden 1974. Måske husker du den foldbare træningsmaskine, som Chuck Norris gjorde kendt? Det er en Total Gym-model.

Egen kropsvægt

Det smarte er, at brugeren kun anvender sin egen kropsvægt som belastning, og ved at ændre på vinklen af det glideboard, som brugeren sidder eller ligger på, ændres belastningen. Alle øvelser er nemme at skalere og tilpasse til den enkeltes niveau.
– Det er med stor glæde, at vi overtager distributionen af Total Gym, siger salgschef i Witt Sport & Performance, Kim Grandahl Papsø.
Han understreger, at Witts sportsdivision nu for alvor bevæger sig ind på markedet for træning, sport og performance.
– Total Gym komplementerer vores nuværende produktportefølje i divisionen, så vi nu står endnu stærkere i et marked, der virkelig efterspørger denne form for træning.
Witt ser Total Gym som et oplagt supplement til TRX, som er et af de brands, virksomheden sidste år overtog via opkøbet af sportsvirksomheden Active aid.

Total Gym

* Har produceret og leveret træningsmaskiner til både det professionelle og private marked siden 1974.
* Træningsformen er alsidig og giver både styrke, smidighed og muskeltonus.
* I dag leverer Total Gym til både fitness og fysioterapi. Anvendelsen er bred – og tilpasnings-mulighederne store.

witt
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.

Breddesport 
Køb af hvidevarer er en breddesport. Næsten alle er involveret, når der træffes beslutning om nye hvidevarer.

Forbrugernes humør er bedre
Forbrugernes humør har længe været i dybfryseren eller i al fald i det mellemfornøjede område.

Afsætning uden Schwung
1. halvår 2024 gav ikke et løft for afsætningen af hvidevarer. Afsætningen af skærme voksede.

Årets produkt 2024 
Norge har haft det i årevis - og nu får Danmark det også: en pris for årets bedste produkter inden for hvidevarer og elektronik.

Marked: Fin april 
Markedet 2024 er ikke kommet flyvende fra start. April-afsætningen for hårde hvidevarer i Danmark var dog, isoleret set og målt med APPLiA Danmark markedsdata, opløftende. En fremgang på 8% i værdi og 10,6% i styksalg.

2025 kan blive vendepunktet
Forbrugertillid er på vej tilbage - 2025 kan blive året, hvor afsætningen vender.

Alfreds anvisninger 
Hvordan lykkes man med at sælge kvalitetsprodukter i et trægt marked? Det var temaet, da APPLiA 18. april 2024 afholdt branchedag og årsmøde på KolleKolle i Værløse.

Nyt liv til gamle støvsugere
Gamle støvsugere kan noget, de nye ikke kan, mener Nicole Kiel Broch. Hun har været omgivet af støvsugere hele sit liv – og lancerer nu et nyt koncept for ”retrostøvsugere”.

Januar 2024 var positiv  
For første gang i 14 måneder viser afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater en positiv udvikling.

Ztove – med en enkelt grads præcision
En mislykket pandekage var starten. På Fyn ligger en ung dansk virksomhed, der vil sikre, vi kan lave mad ved præcise temperaturer. Hvidvare-Nyt har besøgt Ztove, som er nyt medlem af APPLiA Danmark.


Annonce
Annonce