I alt blev der kåret 13 vindere – 12 produktkategorier og en ny hæder til årets produktambassadør. Priserne gives til produkter og personer, der har gjort en særlig forskel i mødet mellem teknologi og forbrugernes hverdag. “Det er aldrig let at vælge imellem så mange produkter som der efterhånden eksisterer på elektronik markedet. Alligevel synes […]
I alt blev der kåret 13 vindere – 12 produktkategorier og en ny hæder til årets produktambassadør. Priserne gives til produkter og personer, der har gjort en særlig forskel i mødet mellem teknologi og forbrugernes hverdag.
“Det er aldrig let at vælge imellem så mange produkter som der efterhånden eksisterer på elektronik markedet. Alligevel synes jeg, det er lykkedes os at finde en række vindere der på bedste vis illustrerer, hvor langt producenterne er kommet når det gælder alt fra brugervenlighed til design,” fortæller jurymedlem og journalist Torben Vognsen.
Årets vindere i Årets Produktpris 2025:
• Årets Lydoplevelse: SONY WH-1000XM6 – støjreduktion og lyd i topklasse
• Årets Billedoplevelse: TCL 65C8K – stor skærm til overraskende lav pris
• Beauty: SHARK CryoGlow LED Face Mask – futuristisk ansigtspleje
• Ovn/koge: Electrolux 700 MealAssist Ovn med SteamCrisp – ovnen der tænker selv
• Køl/frys: Gorenje/ASKO kombiskab RFC586KNBB1 – køl med omtanke
• Årets Grønne Fremskridt: Liebherr ICBa 5123 Plus BioFresh – længere holdbarhed, mindre madspild
• Drikkeløsning til hjemmet: Sage The Oracle Dual Boiler – cafékaffe på køkkenbordet
• Køkkenhjælper: Ninja Swirl fra CREAMi – lav is og smoothies på sekunder
• Støvsuger: Bosch Unlimited 10 – let og effektiv rengøring uden ledning
• Vaskeoplevelse: Miele Nova Edition – stilren luksus i vaskerummet
• Årets Julegaveidé: De’Longhi Nutribullet Flex – den perfekte blender til hverdagen
• Innovation: Eico Lhov – når ovn og emhætte bliver ét
Årets produktambassadør
Udover produktpriserne blev der også uddelt en personlig hæder: Årets Produktambassadør 2025. Prisen gik til Annette Kusk, salgsleder i Thermex, for hendes mangeårige engagement og store indsats for at fremme forståelsen af produkternes værdi – både internt i branchen og ud mod forbrugerne.
Branchen i udvikling
Årets vinder-liste tegner et billede af en branche i rivende udvikling, hvor innovation, bæredygtighed og design går hånd i hånd. Juryen fremhæver især de produkter, der forener teknologi med ansvarlighed – som Liebherrs køleskab med BioFresh og Electrolux’ intelligente ovn med MealAssist.
“Vi ser tydeligt, at producenterne har bevæget sig væk fra at lave gadgets for gadgetternes skyld. I stedet handler det om at skabe løsninger, der passer ind i forbrugernes liv og værdier,” siger Anne Ginderskov Hansen fra juryen.
Årets Produktpris er blevet et fast samlingspunkt for elektronik- og hvidevarebranchen, hvor både producenter, designere, forhandlere og journalister mødes for at hylde innovation og kvalitet.
Læs også....
Haier har indgået nye, flerårige partnerskaber med Liverpool Football Club og Paris Saint-Germain. Samtidig styrker virksomheden sin globale sportsstrategi gennem samarbejder med LALIGA, Liga Portugal, Det Marokkanske Fodboldforbund og en forlængelse af aftalen med ATP Tour frem til 2028. “Vi er begejstrede for at løfte vores sportsmarketingstrategi gennem partnerskaber med Liverpool Football Club og Paris […]
Rengøringsrutinerne i danske hjem er under forandring. Flere og flere danskere lader robotter overtage opgaven med at holde hjemmet rent, og salget af robotstøvsugere er eksploderet. Hos POWER meldes der om en stigning på hele 100 % i år, og trenden ser ikke ud til at aftage. Hvor robotstøvsugere startede lidt som en sjov gimmick […]
Hos Electrolux er der fart på udviklingen. Nye produkter, nye markeder og nye måder at arbejde på. For Country Coordinator Anders Hounsgaard handler det om at skabe resultater gennem stærke relationer – og gennem produkter, der skiller sig ud. ”Vi er sat i verden for at vinde markedsandele – og for at gøre det med […]
Whiteaway Group har trodset et udfordrende marked og leverer et solidt årsresultat for 2024/2025 med både stigende omsætning og markant forbedret indtjening. Hvidevarekoncernen, der står bag blandt andre Skousen, Tretti og Whiteaway, har opnået en samlet omsætning på 2,6 milliarder kroner og et driftsresultat (EBITDA) på 49 millioner kroner – en fremgang på hele 61 […]
Da Michael Bilde Jensen i 2011 tiltrådte som Commercial Director i GRAM A/S, trådte han ind i et stykke dansk industrihistorie. GRAM, med rødder helt tilbage til 1901 i Vojens, har i mere end et århundrede været synonym med køl og frys i de danske hjem – og i dag er virksomheden stadig et af […]
Hos Samsung er Mads Neumann Olsson manden, der får hele servicenetværket til at fungere – i Danmark og på Færøerne. Som Service Network Manager har han ansvaret for alt fra kvalitet og kundetilfredshed til samarbejdet med værksteder og partnere. Og selv om titlen er teknisk, er hans fokus først og fremmest menneskeligt: at få løsningerne […]
Vi møder Ulrika Theander og Henrik Jarl på SMEGs nordiske hovedkontor i det centrale Malmø. Engagementet og stoltheden mærkes med det samme – både hos dem og blandt medarbejderne omkring dem. Her er mål, værdier og kultur ikke noget, der blot står på en plakat på væggen, men noget, der leves hver dag. ”Da jeg […]
Elgiganten vinder SKI-aftale på hårde hvidevarer til det offentlige Fra december 2025 får kommuner, regioner og statslige institutioner en ny, samlet indkøbsaftale for hårde hvidevarer. Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har nemlig udpeget Elgiganten som eneleverandør på rammeaftale 10.03 Hårde hvidevarer – en aftale, der skal sikre nemmere indkøb, høj kvalitet og energieffektive produkter i […]
I Danmark har Black Friday de senere år udviklet sig fra en enkelt dag til en hel weekend – og nu uge med tilbud. Både fysiske butikker og webshops forbereder sig på en stor tilstrømning af kunder. Mange kæder og butikker lancerer onlinekampagner allerede tidligt om morgenen, mens de største butikker i byerne trækker kunder […]
Fra 1. november 2025 bliver Witt Denmark A/S officiel distributør af Haier og Candy i hele Norden. Aftalen dækker Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island og markerer en strategisk udvidelse for begge parter. For Witt er samarbejdet en naturlig forlængelse af virksomhedens portefølje af internationale brands, mens det for Haier Europe er et vigtigt skridt […]
USA har som bekendt igen skruet op for toldsatserne – denne gang med konsekvenser for Europæiske eksportører af hvidevarer og elektronik. Det har sat gang i arbejdet i APPLiA Europe for at beskytte europæiske virksomheder og forhandle bedre vilkår for eksporten. Der har ikke været stille på toldområdet med daglige nyheder fra USA siden Trumps […]
