Liebherrs motto på IFA 2025 i Berlin var “Moments to savour” – øjeblikke, hvor friske råvarer og perfekt tempererede drikkevarer skaber glæde og nydelse. Temperaturer, holdbarhed og kvalitet var også i centrum, da APPLiA talte med Jonas Haubjerg Grøn, salgsdirektør for MDA hos Witt A/S. “Vores køleskabe tjener sig selv ind. BioFresh-skufferne holder temperaturen tæt […]
Liebherrs motto på IFA 2025 i Berlin var “Moments to savour” – øjeblikke, hvor friske råvarer og perfekt tempererede drikkevarer skaber glæde og nydelse.
Temperaturer, holdbarhed og kvalitet var også i centrum, da APPLiA talte med Jonas Haubjerg Grøn, salgsdirektør for MDA hos Witt A/S.
“Vores køleskabe tjener sig selv ind. BioFresh-skufferne holder temperaturen tæt på 0 grader, så frugt, grønt, kød og mejeriprodukter holder sig friske i op til fem gange længere tid. Det reducerer madspild og sparer penge – samtidig med at man får bedre råvarer i hverdagen.”
Nyhederne: fra underbord til udendørskøkken
Blandt årets højdepunkter er en udvidelse af underbordsløsninger, hvor fleksibilitet og effektivitet går hånd i hånd. Her lanceres bl.a. nye udtræksskuffer med separat temperaturstyring samt en vin-køler, der kan integreres diskret i køkkenet – med plads til op til 38 flasker.
Men den største nyhed ligger udenfor: Liebherr satser stort på udendørskøkkenet, som er en global trend i hastig vækst. Det nye udendørs-køleskab kan klare temperaturer fra –10 til +32 grader, er stænktæt (IPX4), og har indbygget varmelegeme, så indholdet ikke fryser i vinterkulden. “Vi vil være mere ude – og vi vil gerne have hele køkkenet med ud,” forklarer Jonas Haubjerg Grøn
BluRoX – næste skridt for energieffektivitet
Et andet centralt tema på IFA er BluRoX, en banebrydende isoleringsteknologi baseret på vulkansk sten (perlite) i vakuum. Teknologien giver både lavere energiforbrug og mere fryseplads i samme ydre mål. Liebherrs nye FNXa 522i fryser bliver den første serieproducerede model med BluRoX og lanceres i 2026. Den har allerede modtaget Cradle to Cradle Bronze-certificering – et vigtigt skridt i retning af cirkulær økonomi og bæredygtighed
Læs også....
Årets IFA-messe bød på noget så sjældent som en ny produktkategori - endda fra tre forskellige producenter.
Kampagner og rabatter virker. Den tyske forbruger venter til det rette produkt er på markedet til rette pris.
På årets IFA-messe i Berlin var kinesiske TCL blandt de virksomheder, der trak mange blikke. Elektronikgiganten, som allerede har markeret sig som en af verdens største tv-producenter, præsenterede en række nyheder og løftede sløret for sine langsigtede ambitioner på det europæiske marked. En del af strategien handler om synlighed: TCL har sikret sig sponsorater af […]
Kinesiske Hisense vil være verdens bedste på skærmkvalitet - ikke for de få, men for alle.
Berlin – På årets IFA-messe indledte Siemens fejringen af et særligt jubilæum: I 2026 er det 100 år siden, virksomheden lancerede sin første elektriske ovn. På pressemødet blev ovnen derfor sat i fokus, men samtidig præsenterede Siemens tre temaer, der skal kendetegne deres produkter de kommende år: Intelligent, Individuel og Initiativ. Intelligent: Ovn med AI […]
Hvis du følte, at AI blev nævnt meget på Samsungs pressemøde ved IFA 2025, så havde du ret. Hele 91 gange røg forkortelsen over talerstolen. Og det var ikke uden grund: Alt i Samsungs nye vision “AI Home: Future Living, Now” kredser om kunstig intelligens i hjemmet – ikke som fremtidsmusik, men som en del […]
Pizza på rekordtid og en digital højre hånd i køkkenet var de store nyheder hos AEG/Electrolux
Verdensøkonomien har de seneste år været præget af inflation, stigende renter og usikkerhed, som har gjort forbrugerne mere tilbageholdende med at investere i ny teknologi. Men billedet er nu ved at vende. Tal, der blev præsenterede på IFA, verdens største messe for forbrugerelektronik, viser, at markedet for forbrugerteknologi igen er i vækst – og særligt […]
Bosch har fokus på, at forbrugeren skal have fred i sindet - gennem styring af sit hjem.